اجرای دستور فرماندهی معظم کل قوا در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

با فراموشی تاریخ یک ملت، شخصیت و هویت آن فراموش می‌شود

بر اساس این گزارش، فرمانده کل ارتش همچنین در بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضرورت حفظ و نگهداری از اسناد ملی را بسیار مهم دانست و گفت: افراد با مراجعه به اینگونه اسناد، افتخارات و ناکامی‌های پیشینیان خود را کشف و از دل آنها، راه آینده را استخراج می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت و توجه به پیشینه‌ تاریخی یک کشور افزود: اگر تاریخ یک ملت به فراموشی سپرده شود، در واقع شخصیت و هویت یک ملت فراموش می‌شود و اسناد باعث می شوند تاریخ یک کشور و پیشینه یک ملت در ذهن تاریخ باقی بماند.

امیر سرلشگر صالحی به اهمیت اسناد ملی در هر کشور پرداخت و گفت: همانگونه که شاهد هستیم، امروزه کشورهای متجاوز در تجاوز به کشورها و ملت های دیگر سعی می‌کنند، اسناد ملی آن کشور را از بین ببرند و با این کار، تاریخ آن کشور را نابود کرده و افتخارات تاریخی آن را از دید نسل های بعدی پنهان کنند.

وی در ادامه حفظ اسناد و آثار تاریخی را باعث هویت بخشیدن به یک ملت و کشور دانست و اظهار داشت: حفظ این اسناد که نشان از پیشینه ملل به ویژه ملت های آزاده دارد باعث می‌شود، کشورهای استعمارگر چشم طمع به آن کشورها نداشته و یا حداقل ایستادگی های آنها در طول تاریخ در مقابل ظلم و ستم را مدنظر قرار دهند.

فرمانده کل ارتش در پایان ضمن تشکر از ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همکاران وی که اهمیت حفظ اسناد به ویژه اسناد تاریخ نظامی کشور را مدنظر قرار داده و در این رابطه مرکز اسناد جامعی را تشکیل داده و حفظ کرده اند، این مجموعه در نیروهای مسلح را بسیار ارزشمند دانست و توصیه کرد نهایت دقت و کوشش در حفظ این اسناد و ارائه آنها به دانش پژوهان به عمل آید.



ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 28 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , ارتش,سرلشکر صالحی, :: 23:44 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 926
بازدید ماه : 3999
بازدید کل : 198312
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی