روسیه: «اس 300»های ایران را اوراق کردیم!
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

مدت هاست که موضوع سرنوشت قرارداد فروش سامانه های موشکی «اس 300» توسط روسیه به ایران، به یکی از مسائل بحث برانگیز در روابط ایران و روسیه تبدیل شده است. در آخرین خبر در این زمینه، رئیس شرکت سازنده این سامانه ها اعلام کرده «اس 300»هایی که قرار بود به ایران تحویل داده شود، به طور کامل اوراق شده و دیگر چیزی برای فروش به ایران وجود ندارد.
 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «تابناک»، رئیس شرکت تسلیحاتی «آلماز- آنتی» اعلام کرده سامانه های «اس 300» که قرار بود به ایران تحویل داده شود و دولت روسیه از تحویل آن ها خودداری کرده، اکنون به طور کامل اوراق شده و از بین رفته است.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه ضمن انتشار این خبر به نقل از «ولادیسلاو منشیکوف» می نویسد: «تجهیزاتی که قرار بود به ایران تحویل داده شود، دیگر وجود ندارد. ما آن را به طور کامل اوراق کردیم. برخی از اجزای آن هم که قابل استفاده بود، در تجهیزات دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. برخی دیگر هم نابود شده است».

وی اظهار داشته هر قرارداد تنها برای یک مشتری به خصوص است و نمی تواند آن را به مشتری دیگری تحویل داد. منشیکوف افزوده: «ساخت آن ها متفاوت است؛ اجزای آن ها متفاوت است؛ و نرم افزار آن ها هم متفاوت است».

قرارداد خرید سامانه های موشکی «اس 300»، در سال 2007 میان ایران و روسیه منعقد شد. با این حال، روسیه در سال 2010 به بهانه تحریم های وضع شده مرتبط با برنامه هسته ای ایران، قرارداد را به طور یکجانبه لغو کرد. در پی این اقدام، ایران ضمن شکایت از روسیه به مجامع بین المللی، درخواست غرامت 4 میلیارد دلاری کرد.

ماه ژوئن امسال، یک روزنامه روسی مدعی شد روسیه قصد دارد سامانه های موشکی دیگری را به جای «اس 300» به ایران تحویل دهد. اما این خبر هیچ گاه به طور رسمی تأیید نشد و یک مقام نظامی روسیه نیز وجود چنین برنامه ای در دولت روسیه را تکذیب کرد. 
 




ارسال شده در تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:پاتوق جوانان,موشک اس 300 , روسیه, ایران, :: 1:57 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 472
بازدید ماه : 4660
بازدید کل : 198973
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی