اوباما: به جای 47 سناتوری که به ایران نامه نوشتند خجالت می‌کشم
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

ه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پولیتیکو،" "باراک اوباما" در مصاحبه با وب‌سایت "وایس نیوز" -- که قرار است نسخه کامل آن دوشنبه هفته آینده منتشر شود -- از اقدام 47 سناتور آمریکایی در تنظیم نامه‌ای برای مقامات کشورمان ابراز شرمندگی کرد.

او در این باره می‌گوید: "به جای آنها خجالت می‌کشم. این که برای فردی که ادعا می‌کنند مهمترین دشمن ماست نامه بنویسند و برای او استدلال کنند با رئیس جمهور ما رابطه‌ای نداشته باشید چون نمی‌توانید به او برای متعهد ماندن به آن توافق اعتماد کنید تقریباً بدون سابقه است.

 

نامه 47 سناتور جمهوریخواه خطاب به مقامات کشورمان در خصوص احتمال تغییر مفاد توافق هسته‌ای احتمالی با غرب پس از خروج "اوباما" از کاخ "سفید" سر و صدای زیادی در "واشینگتن" و محافل سیاسی آمریکا به راه انداخته است. "محمدجواد ظریف،" وزیر امور خارجه کشورمان این نامه را بیسابقه و غیر‌دیپلماتیک خواند و رهبر معظم انقلاب نیز آن را نمایانگر یک سقوط آمریکایی در حوزه اخلاق توصیب کرد. وزیر امور خارجه آلمان نیز روز پنجشنبه درباره این نامه اظهار نظر جالبی داشت: "غیر سودمند خواندن این نامه کمترین چیزیست که می‌توان درباره آن گفت."

به باور تحلیلگران، دموکراتها در تلاشند از این نامه برای بی‌تجربه نشان دادن جمهوریخواهان حاضر در سنا و مجلس نمایندگان در عرصه سیاست خارجی استفاده کنند. نکته‌ای که ممکن است بازیگر نقش مهمی در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا نیز باشد.

نظریه: آقای اوباما، دیدی رهبر معظم انقلاب قبل از اینکه شما خودتان را بشناسید، شما را شناخته و تاکید کرد آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، حالا به حقانیت فرمایش ایشان پی بردی؟ شما اول تکلیفتان را با خودتان حل کنید بعد برای دیگران تصمیم بگیرید.




ارسال شده در تاریخ : 24 اسفند 1393برچسب:, :: 20:7 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی