رمزگشایی از سخنان اخیر سید حسن نصرالله درباره "فاتح 110"
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

موشک‌های ایرانی نقش به‌سزایی در متوقف کردن تجاوزهای اسرائیل و ایجاد توازن قوا در منطقه را دارد
 
طبق اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی هم‌اکنون قابلیت موشکی ایران یک تهدید امنیتی عمده‌ای برای رژیم صهیونیستی است از همین رو آن‌ها می‌دانند که توان موشکی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف خود که همان سرزمین‌های اشغالی است، یک تهدید عمده‌ای به شمار می‌آید.
 
جمهوری اسلامی ایران بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، پشتیبان نهضت‌های اسلامی و گروه‌هایی است که در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی ایستاده‌‌اند، قادر است به صورت مستقیم با موشک‌های دور برد خود و غیرمستقیم با تأمین موشک‌های میان برد برای سازمان‌هایی همچون حماس، جهاد اسلامی و به خصوص حزب‌الله لبنان، تل‌آویو را مورد هدف قرار دهد.

از همین رو توان موشکی عالی جمهوری اسلامی ایران سد محکمی در مقابل راهبردهای غرب برای ایمن‌بخشی به رژیم صهیونیستی است.
 

 
جنگ غزه و لبنان با اسرائیل بر دو اصل متکی است، یکی بر اساس موشک‌هایی است که به عمق خاک سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌شود و دیگری نیز بر اساس جنگ‌های تن به تن است.
 
زمانی که موشک‌های ایرانی مقاومت برای نخستین بار توانست اسرائیل را مورد هدف قرار دهد، تمام دنیا در شوک فرو رفت، تا آن جایی که اکثر تحلیل‌گران و کارشناسان برجسته مسائل نظامی به این نتیجه رسیدند که موشک‌های ایرانی نقش به‌سزایی در متوقف کردن تجاوزهای اسرائیل و ایجاد توازن قوا در منطقه را دارد.

شکست مفتحضانه رژیم صهیونیستی طی 33 روز
 
روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی در رابطه با کمک‌های موشکی ایران به گروه‌های مقاومت اسلامی نوشت: بر اساس برآوردهای مقامات آمریکایی و اسرائیلی، ایران به طور گسترده‌ای از گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند و منابع مطلع در واشنگتن و تل‌آویو اعلام می‌کنند که هزاران موشک شلیک شده به سمت اسرائیل به واسطه کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است و شواهد مستدلی وجود دارد مبنی بر این که ایران نحوه ساخت موشک را به حزب الله و حماس انتقال داده است و این انتقال فن‌آوری یک دهه است که ادامه دارد.
 
در زمانی که بخشی از جنوب لبنان تحت اشغال ارتش اسرائیل بود، رزمندگان حزب الله با جان‌فشانی در برابر صهیونیست‌ها مقابله می‌کردند و اسرائیل را تحت فشار قرار داده بودند. از همین رو بود که سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم (پدر موشکی ایران) طرحی را برای کمک به حزب‌الله لبنان در عرصه موشکی پایه‌گذاری کرد تا حزب الله لبنان برای مقابله با اسرائیل دستش خالی نباشد. برای همین سلاحی را متناسب با مأموریت‌های حزب الله طراحی کرد تا این موشک با برد کوتاه خود بتواند به راحتی جا به جا شود و مستتر شود.

 
در سال 2006 اسرائیل با طرح‌ریزی عملیات دیگر علیه لبنان در این فکر بود که یک هفته‌ای کار مقاومت را یکسره کند اما به لطف خدا حزب‌الله با رهبری فرمانده معظم کل قوا و سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و  جان‌فشانی‌های مردانه حزب اللهی‌ها توانست بر اسرائیل غلبه کند و در آن مقطع زمانی شهرهای شمالی سرزمین‌های اشغالی مورد هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفتند که این موضوع برای رژیم صهیونیستی سنگین تمام شد و جنگی که آن‌‌ها در نظر داشتند یک هفته‌ای تمام کنند در 33 روز شکست سهمگینی خوردند.
 
فاتح موشکی میان‌برد و نقطه‌زن

 
در راستای کمک‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران به حزب‌الله لبنان فاتح 110 طبق گفته دبیر کل این سازمان در سال 2006 به حزب‌الله داده شد.
 
موشک مایل پرتاب فاتح 110 را در کنار بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فردش از جمله دقت فوق‌العاده، اولین گام مهم جمهوری اسلامی ایران در طراحی و ساخت موشک بالستیک سوخت جامد است.

این موشک‌ها با بردهای 250 تا 300 کیلومتر دارای محموله انفجاری شدید به وزن 450 کیلوگرم است که سرعت آن به یک و نیم کیلومتر بر ثانیه می‌رسد  و از سامانه‌های پیشرفته هدایت و ناوبری برخوردار است و تا پایان مسیر هدایت می‌شوند که به راحتی حزب‌الله لبنان می‌تواند با این موشک‌ها تل‌آویو را با خاک یکسان کند.


خطای موشک فاتح 110 کمتر از 17 متر بوده که این میزان خطا بسیار کم و به حد سامانه‌های زمین به زمین کشورهای طراز اول در صنعت موشکی محسوب می‌شود که نشان از پیشرفت چشمگیر کشورمان در زمینه کاهش خطا و افزایش دقت سامانه‌های موشکی سطح به سطح دارد.  

پرتاب‌های بالستیک با افزایش برد به طور معمول خطا نیز افزایش می‌یابد که برای جبران خطای ایجاد شده از سامانه‌های هدایت، کنترل و ناوبری استفاده می‌شود در واقع این میزان خطای اندک موشک فاتح به معنای دادن قدرت انتخاب به فرماندهان برای انهدام این هواپیمای آشیانه خاص، باند پرواز فرودگاه یا ساختمانی خاص در محدوده برد برد صدها کیلومتری این سلاح‌ها است که به معنی از بین رفتن یک هدف ارزشمند دشمن با اصابت هر فروند موشک ایرانی از  این نوع خواهد بود.

 
موشک فاتح 110 از چند نوع پرتابگر استفاده می‌کند که شامل پرتابگرهای تک فروندی دارای اتاقک مجهز به تجهیزات محاسبه، پارامترهای پروازی و هدف‌گیری مستقر بر کامیون است و پرتابگر دو فروندی ذوالفقار مستقر در خودروی جدید و نیز یک پرتابگر سه فروندی نیمه متحرک کششی، انواع اصلی این پرتابگرها را تشکیل می‌دهد که اغلب آْنها نیز متحرک هستند و قابلیت عملیاتی بسیار بالایی به این موشک‌ها برای پراکنده شدن در مناطق مختلف و اجرای آتش بسیار دقیق علیه دشمن ایجاد می‌کند که عملا کار یافتن پرتابگرها قبل از شلیک را برای او بسیار دشوار می‌کند. 



ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 اسفند 1398برچسب:پاتوق جوانان , رهبری, ولایت ، حزب ا,,, لبنان, :: 20:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 948
بازدید ماه : 4021
بازدید کل : 198334
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی