ارتش سال اول جنگ وظیفه اش را بخوبی انجام داد @
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

روز اول جنگ نیروی هوایی با حمله گسترده بیش از 140 فروندی از هوا و در سه ماهه اول نیروی دریایی با از بین بردن نیروی دریایی بعثی از دریا کمر دشمن را شکستند و در همان روزهای نخست نیروی زمینی با کمک مردم در زمین و نیروی هوایی در هوا جلوی دشمن را سد کردند وگرنه دشمن یک هفته‌ای می خواست در تهران باشد. ارتش سال اول جنگ وظیفه اش را بخوبی انجام داد. اما باید دید سال آخر جنگ چرا ایستادگی اول جنگ نبود و ....

امیر ولیوند:

فتح سوسنگرد از حماسه‌های ماندگار ارتش است

فرمانده دانشگاه دافوس گفت: فتح سوسنگرد یکی از حماسه‌های ماندگار و برگ زرینی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر حسین ولیوند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در همایش بررسی سلسله عملیات‌های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: فتح سوسنگرد یکی از حماسه‌های ماندگار و برگ زرینی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ولیوند ضمن گرامیداشت و خاطره تمام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: در طول دفاع مقدس سلسله عملیات‌های مهمی همچون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و ... صورت گرفته که به آنها از زوایای گوناگون پرداخته شده، اما سلسله عملیات‌های صورت گرفته در سال اول جنگ مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته می‌شود که ما در این همایش درصدد هستیم تا به اینگونه عملیاتها و نقش و تاثیر آنان بر روند جنگ تحمیلی بپردازیم.

فرمانده دافوس در ادامه با طرح این سوال که چه کسانی و چه گروه‌هایی در روزهای نخست جنگ جلوی پیشروی دشمن را گرفتند، افزود: اگر پیشروی دشمن در روزهای نخست توسط رزمندگان اسلام گرفته نمی‌شد و اگر خوزستان و اهواز درپی تصرف سوسنگرد به اشغال دشمن در می‌آمد، معلوم نبود سرنوشت جنگ به کجا کشیده می‌شد.

ولی‌وند سپس راهبرد توقف و تثبیت را دو راهبرد رزمندگان اسلام برای مقابله با دشمن در روز های نخست جنگ عنوان و تصریح کرد: رزمندگان اسلام با این دو راهبرد دشمن را در وضعیتی قرار دادند که چشم انداز جنگ را برایشان در ابهام قرار داد فلذا آنان را درهمان مراحل اولیه وادار به درخواست آتش کرد.

وی در پایان هدف از برگزاری همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد را آشنائی هرچه بهتر جامعه با دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: در رابطه با سال اول جنگ این دانشگاه مقالات و کتابهای خوبی تالیف و یا در دست نگارش دارد.




ارسال شده در تاریخ : 27 آذر 1393برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, ن, :: 8:38 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی