جک استراو: با انجام توافق هسته‌ای می‌توان دولت روحانی را در برابر دیگر نهادها تقویت کرد
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

در پارلمان انگلیس مطرح شد:
نمایندگان پارلمان انگلیس روز پنج‌شنبه با حضور در نشستی با موضوع روابط با ایران، در مورد مسائل مختلف از جمله تحریم‌ها، مذاکرات هسته‌ای، بازگشایی سفارت، حقوق بشر، باج‌خواهی آمریکا و اثرات انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره صحبت کردند.

نگرانی مقامات انگلیس از تضعیف دولت روحانیگروه جنگ نرم مشرق- جک استراو با حضور در نشستی که در پارلمان انگلیس با موضوع رابطه این کشور با ایران برگزار شده بود، با اشاره به تبعات جنگ تحمیلی و دیدگاه منفی جامعه ایران نسبت به غرب، مدعی شد که با این حال ایران همچنان برای آینده خود، به غرب می‌نگرد و انتخاب «حسن روحانی» به ریاست‌جمهوری ایران نیز نشانه‌ای از همین موضوع است. به گفته وی، در کابینه کنونی ایران، تعداد افرادی که از دانشگاه‌‌های آمریکایی درجه دکترا دارند، از کابینه آمریکا بیشتر است.

 

استراو سپس با بیان اینکه زمانی دیوار برلین فرو ریخت و حالا جهان و به خصوص خاورمیانه در برابر دیدگان ما در حال دگرگونی مجدد است، گفت که ایران اکنون می‌تواند بخشی از راه حل و نه مشکل، باشد. وی همچنین مدعی نقض حقوق بشر در ایران شد و گفت یکی از مشکلات غرب در ایران این است که قوه قضائیه انتخابی نیست. استراو تأکید کرد که با انجام توافق هسته‌ای می‌توان دولت را در برابر دیگر نهادها تقویت کرد و سپس به مسئله حقوق بشر پرداخت.

او همچنین در پاسخ به این سوال «مایک هانکوک» نماینده مستقل منطقه «پورتسموث جنوبی» در رابطه با مقوله حقوق بشر، گفت این مسئله در دولت‌های مختلف ایران متفاوت از هم بوده است. استراو سپس عنوان کرد که تنها راه برای «بهبود وضعیت حقوق بشر» در ایران، تقویت «نیروهای خیر» و«تضعیف مخالفان تغییر» است. او سپس هشدار داد که عدم توافق با ایران، عکس این وضعیت را به وجود می‌آورد.

اوتاوی یکی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس اشاره کرد در صورتی که توافق هسته‌ای حاصل نشود، دولت کنونی ایران تضعیف می‌شود. او تصریح کرد که کشورهای غربی باید برای پیشرفت مذاکرات، مسیر گفت‌وگو و تعامل با روسیه را باز بگذارند. اوتاوی در پایان اظهاراتش گفت غرب نباید در مذاکرات کوتاه بیاید، «چراکه نهایتا عدم توافق، بهتر از یک توافق بد است».

ابوت نیز گفت در صورتی که سیاست‌های داخلی آمریکا به شکست مذاکرات منجر شود، دولت و «اصلاح‌طلبان» ایران تضعیف می‌شوند و این چیزی است که نباید اجازه داد رخ دهد.

 




ارسال شده در تاریخ : 20 آبان 1393برچسب:, :: 21:4 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی