پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

کرزای در آخرین سخنرانی به عنوان رئیس‌جمهور:
"حامد کرزای" روز سه شنبه در آخرین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور افغانستان از آمریکا به خاطر جنگ طولانی در کشورش به شدت انتقاد کرد.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، "حامد کرزای" پس از حصول توافق بر سر تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان پس از چند ماه بحران پس ازبرگزاری انتخابات آخرین سخنرانی خود را به عنوان رئیس جمهور افغانشتان انجام داد.
 
کرزای آمریکا و پاکستان را به خاطر جنگ طولانی و مستمر با شورشیان طالبان مورد سرزنش قرار داد و به دولت جدید هشدار داد در روابطش با آمریکا و غرب محتاط باشد.
 
درگیری‌ها سالانه جان هزاران افغانی را می گیرد و تا کنون موجب کشته شدن بیش از 2200 نیروی آمریکایی و دیگر نیروهای بین المللی در افغانستان شده است.
 
کرزای گفت: "یکی از دلایل این کشتارها این است که آمریکا نمیخواهد صلح برقرار شود زیرا آن ها اهداف و برنامه های خودشان را دارند." کرزای بیش از این در این مورد توضیح نداد اما در گذشته اشاره کرده بود که وجود مستمر خشونت در منطقه بهانه ای شده است تا آمریکا پایگاه خود را در افغانستان حفظ کند.
 
کرزای همچنین پاکستان را متهم به تلاش برای کنترل سیاست خارجه افغانستان کرد.
 
کرزای در ادامه گفت: "من دوباره به شما میگویم جنگ افغانستان جنگ ما نیست بلکه جنگی است که به ما تحمیل شده است و هیچ صلحی در کار نخواهد بود مگر آنکه آمریکا و پاکستان خواهان آن باشند". 
 
در سال های اخیر کرزای از آمریکا به علت کشتار مردم بیگناه افغانستان و زندانی کردن مبارزان مشکوک افغانی بدون برگزاری جلسه دادرسی به شدت انتقاد کرده است. رابطه افغانستان با آمریکا در سال جاری وخیم‌تر هم شد و زمانی که حامد کرزای از امضای توافق نامه امنیتی ممانعت کرد به نقطه بحرانی خود رسید. 
 
کرزای از سفر خود به پاکستان، جایی که گفته می شود بیشتر رهبران طالبان در آنجا مستقر هستند، گفت و اظهار داشت حداقل 20 بار به دنبال مذاکره برای پایان جنگ بوده است اما تلاش های او بی نتیجه ماند. گفتنی است هیچ کدام از سفارت های آمریکا و پاکستان درکابل واکنش سریعی به سخنان رئیس جمهور افغانستان نشان نداند.
 
شایان ذکر است کرزای که طبق قانون اساسی افغانستان نمی توانست مجددا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، امروز سه شنبه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در چند ماه قبل و توافق بر سر تقسیم قدرت در افغانستان بین دو نامزد ریاست جمهوری، آخرین سخنرانی خود را به عنوان رئیس جمهور افغانستان ارائه کرد.
 
 انتهای پیام./
  نظریه: من در بخش های مختلف در تحلیل خبرها نوشته ام که آمریکا برای حضور مستمر خود و کشتار بیشتر مسلمانان، به وجود گروههایی مانند القائده و طالبان و داعش نیاز دارد و همه آنها دست پرورده خود آمریکایی ها هستند.و مبارزه آمریکا با این گروهها نیز ساختگی است و هرگز شکست و پیروزی در این مبارزه ها وجود ندارد. بلکه مردم قربانی امیال آنها خواهند شد.البته بیشتر مسلمانان و نه غربی ها و آمریکایی ها.
 
 



ارسال شده در تاریخ : 2 مهر 1393برچسب:, :: 18:38 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 122
بازدید دیروز : 447
بازدید هفته : 569
بازدید ماه : 4757
بازدید کل : 199070
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی