لزوم از کار انداختن اتاق فرمان سایبری تروریست‌ها @
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

افسران - لزوم از کار انداختن اتاق فرمان سایبری تروریست‌ها
 

 

 

 


روشی که این روزها در حمله گروهک داعش به عراق خود را نشان می دهد. یکی از بزرگ ترین روش های موثر در پیروزی ها این است که جامعه و منطقه هدف، پیش از شروع جنگ منفعل شده و بازنده لقب بگیرد. داعش طی روزهای گذشته با شلوغ سازی رسانه ای و جنگ سایبری پیش از حمله به هر منطقه ای سعی داشته مردم آن منطقه را به هراس اندازد و در دنیای خارج اینگونه القا کند که به سرعت به همه اهداف سیاسی و ایدئولوژیک خود می رسد. با این روش تعدادی از مردم ترجیح می دهند که برای نجات خود و خانواده محل مورد هدف داعش را ترک کنند. حال اگر این روش با همکاری و خیانت داخلی هماهنگ باشد بخش قابل توجه ای از اهداف داعش برایشان به دست خواهد آمد.
روش اصلی داعش در عراق پروپاگاندایی است و بیش از آنکه در دنیای واقعیت وجود داشته باشد در رسانه ها جولان داده می شود. در این بخش از جنگ سایبری که به نظر می آید مدیریت آن در اختیار تیم های حرفه ای خارج از منطقه است،‌ به گونه ای نوع حمله و تصرف شهرها را یکی یکی پوشش می دهد و در دنیا پمپاژ می کند که انگار گروهک داعش در هر یک ساعت یک شهر بزرگ عراق را تصرف کرده و به زودی با تصرف پایتخت دولت را سرنگون کرده و با در اختیار گرفتن شهرهای حساس و مذهبی همچون کربلا و نجف، ‌نه تنها خلافت مورد نظر خود را تاسیس می کند بلکه دنیای شیعه را به حالت انفعال در خواهد آورد. این در حالی است که شاهدان عینی اذعان دارند که زندگی در شهرهای نجف، کربلا و ... بسیار عادی است.
ضمن اینکه ارتش عراق اگر چه همچون ارتش سوریه از یکدستی فکری و نظامی برخوردار نیست اما توانسته است مناطق حساسی از شهرهای موصل، ‌تکریت و... را بازپس گیرد. مسئله بعدی نیز این است که داعش با عملکرد وحشیانه خود باعث شده تا حلقه های گوناگونی از مخالفان علیه آن شکل بگیرد که در داخل عراق و برخی از کشورهای منطقه خواهان جنگ، سرکوب و شکست این گروهک هستند.
در این میان مسئله اصلی این است که در جنگ با داعش پیش از آن که رویارویی مستقیم صورت بگیرد باید در مبارزه سایبری و پروپاگاندایی علیه آن پیروز شد و اتاق فرمان رسانه ای آن را از کار انداخت. بنابراین جامعه رسانه ای نیز باید محتاط باشد تا در دام روانی جنگ سایبری که داعش را حمایت و هدایت می کند، نیفتد.




ارسال شده در تاریخ : 27 خرداد 1393برچسب:, :: 22:45 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 489
بازدید ماه : 4677
بازدید کل : 198990
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی