آیت‌الله علوی‌گرگانی: گاهی انسان با غفلت فراموش می‌کند خداوند ناظر اعمال اوست.
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی تصریح کرد: گاهی انسان با غفلت فراموش می کند خداوند ناظر و حاضر بر اعمال اوست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت الله علوی گرگانی  در دیدار اساتید دانشگاه تفرش با وی با تاکید بر رعایت تقوای الهی در زندگی طبق آیات الهی در قرآن کریم گفت: علم و تقوای الهی باید در کنار یکدیگر باشد و کسب علم و دانش بدون تقوا ارزشی ندارد.

 این استاد برجسته حوزه افزود: خداوند در قرآن کریم انسان را به رعایت تقوا دعوت کرده است؛ چرا که تقوا زمینه دوری از خطا و گناه را در انسان فراهم می کند.

 وی غرور و کبر را یکی از آسیب های مهم در تحصیل علم برشمرد و عنوان کرد: تحصیل دانش و ارتقای مقام علمی نباید موجب غفلت و غرور در انسان شود از این رو در مسیر کسب علم نباید اصالت خود را از یاد ببریم و دچار غرور شویم.

 ایشان اظهار کرد: انسانی که در امور زندگی، خدا را فراموش کند در حقیقت خود را از یاد برده است، پس با تقوای الهی از یاد خدا غافل نشویم و تقوا را فراموش نکنیم.

 علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعمال انسان در آخرت مورد حسابرسی قرار می گیرد، تصریح کرد: دنیا زودگذر و عمر انسان محدود است و حتی اگر عمری به بلندی عمر نوح هم داشته باشیم روزی عمر به پایان خواهد رسید و با فرا رسیدن مرگ همه اعمال انسان در آخرت مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

 وی خاطرنشان کرد: قبل از آنکه مرگ فرا برسد باید به محاسبه اعمالمان بپردازیم و با توبه به درگاه الهی و توجه به تقوا در زندگی، آخرت خود را آباد کنیم و بدانیم که موعد و زمان مرگ مشخص نیست و انسان باید همواره خود را برای آخرت آماده کند و برای چنین سفری توشه مهیا سازد.

 این استاد برجسته تاکید کرد: خداوند ناظر بر اعمال انسان است و هیچ عملی از خداوند پوشیده و پنهان نمی ماند، اما گاهی انسان با غفلت، خدا را از یاد می برد و فراموش می کند که خدا همواره حاضر و ناظر بر اعمال بشر است.





ارسال شده در تاریخ : 16 خرداد 1393برچسب:, :: 18:1 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 187
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 472
بازدید ماه : 5220
بازدید کل : 194397
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی