افشاگری آنلاین اسنودن برای مردم جهان
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی


ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه دولت ایالات متحده در یک مصاحبه آنلاین از واقعیت های جدیدی پرده برداشت.

وی در پاسخ به یکی از سوالات گفت: با وجود این که اقدامات او موجب شده به عنوان یک شخص تحت تعقیب در ایالات متحده معرفی شود، به هیچ وجه از افشاگری اسناد محرمانه دولتی پشیمان نیست.  وی در پاسخ به این سوال که « آیا دوباره این کار را انجام می دهید؟» گفت: ˈ مطمئنا بله. صرف نظر از این که چه اتفاقی برای من رخ می دهد، آگاهی از این اطلاعات حق ماست.ˈ

اسنودن گفت :با وجود این که برای حفظ اسرار دولتی قسم خورده بودم، پس از مشاهده این اسناد که کاملا با سند اساسی شکل گیری ایلات متحده در تناقض بود، تصمیم گرفتم قسم خود را بشکنم. وی از کاربران اینترنت خواست تا از ابزار های بهتری برای حفظ حریم خصوصی خود در برابر تجاوز دولت ایالات متحده بهره بگیرند.

وی در این باره گفت: «اینترنت فضایی است که کاربران باید با آن تعامل داشته باشند، اما اکنون این فضا سالم نیست. ما باید اطلاعات خود را ایمن تر کنیم. توسعه دهندگان نرم افزارهای تحت وب و برنامه نویسان باید طرز فکر و رویه خود را تغییر دهند.»

تیم برنرزلی بنیان گذار اینترنت از اسنودن پرسید که چگونه قصد دارد این رویکرد نظارتی دولت ایالات متحده را تغییر دهد. وی در پاسخ گفت: «ما نیازمند بینش عمومی هستیم. روشی که آمار های عمومی دقیق را برای نظارت بر عملکرد دولت در اختیار مردم قرار دهد. ما به ناظرانی نیاز داریم که تمام فعالیت های کنگره را تحت نظر بگیرند. چرا که اگر از سیاست های دولت بی اطلاع باشیم، نمی توانیم عکس العمل مناسبی نسبت به آن داشته باشیم.»

هنگامی که از وی در خصوص مقایسه نظارت دولتی و نظارت بخش خصوصی مانند گوگل و فیسبوک بر فعالیت های آنلاین کاربران پرسیده شد، او گفت که نظارت دولتی بسیار بدتر و مخرب تر است. چرا که « دولت می تواند حقوق شما را سلب کند. دولت می تواند آزادی افراد را بگیرد.» اسنودن پس از افشای اسناد محرمانه دولتی از ایالات متحده گریخت و اکنون به عنوان پناهنده سیاسی در کشور روسیه اقامت دارد. دولت ایالات متحده وی را به جاسوسی و سرقت اطلاعات محرمانه متهم کرده است.



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, سیاسی, مسایل روز, ارتش ,روسیه,اسنودن , آمریکا, :: 21:48 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 129
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 414
بازدید ماه : 5162
بازدید کل : 194339
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی