چگونه سهمیه بنزین را دود نکنیم؟
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

راهکارهایی برای صرفه جویی بیشتر در مصرف بنزین خودرو ...

با افزایش قطعی بنزین، هزینه خانوارها هم برای مصرف بنزین افزایش می یابد با این وجود استفاده از روش های جدید و بدون هزینه می تواند منجر به ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف بنزین خودروها شود.

تعویض فیلتر هوا، کاهش حمل بار اضافی و نبستن باربند، بالا بردن شیشه و استفاده از سیستم تهویه در سرعت بالای خودرو، تنظیم باد لاستیک خودروها، خرید بنزین سوپر و اتان بالا به جای بنزین معمولی، تعویض مبدل کاتالیستی در اگزوز، استفاده از دنده مناسب متناسب به سرعت خودرو، تعویض به موقع روغن و شمع‌ها از راهکارهای بهینه سازی مصرف بنزین در خودروها است.

علاوه بر این، توقف طولانی خودرو یا پارک کردن آن در معرض نور آفتاب باعث تبخیر بنزین می‌شود بنابراین پارک خودرو در سایه و در پارکینگ سرپوشیده منجر به حفظ بنزین موجود در باک خودرو می‌شود.

از سوی دیگر ۱۲۰ ثانیه روشن نگاه داشتن خودرو بدون حرکت، بنزین بیشتری نسبت به خاموش و روشن کردن مجدد آن مصرف می‌کند، ضمن آنکه برای اکثر خودروها حرکت با سرعت ۸۰ تا ۸۵ کیلومتر مصرف بنزین کمتری به همراه خواهد داشت.




ارسال شده در تاریخ : جمعه 16 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, اقتصادی, خورو, سوخت , صرفه جویی بنزین, :: 22:12 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 358
بازدید ماه : 5106
بازدید کل : 194283
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی