فعالیت های صلح آمیزهسته ای ایران بهانه است / دشمن به دنبال از بین بردن نظام اسلامی است
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، طی سخنانی در جمع فرماندهان و کارکنان مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش با بیان این که فعالیت های مسالمت آمیز هسته ای ایران بهانه است و تمام تلاش دشمنان در جهت از بین بردن نظام اسلامی است، افزود: مذاکره کنندگان ما باید هوشیار باشند و با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مذاکرات خود را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا درباره گزینه نظامی، خاطر نشان کرد: اگر چه آمریکایی ها از روی میز بودن گزینه های نظامی سخن می گویند  اما اذعان دارند که این شیوه پر هزینه است و به همین دلیل می خواهند با گسترش جنگ نرم، زمینه های برخورد سخت و نظامی را فراهم کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با برشمردن زمینه های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خاطرنشان کرد:50 سال قبل مردی در تاریخ ایران طلوع کرد که نقش او در نوع خود در جهان کم نظیر است. او پرچم استقلال و آزادی ایران را به تنهایی بر دوش کشید بدون آنکه واهمه ای از قدرت ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، تاریخ ایران دو نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را نیز پشت سر گذاشته بود که هر کدام از این وقایع در کمتر از یک سال به بیراهه رفت و به شکست انجامید، اما امام راحل توانست در کمتر از 15 سال نهضت اسلامی را به ثمر برساند.

وی در ادامه به حرکت تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن 56 اشاره کرد و افزود: تظاهرات شجاعانه مردم تبریز در آن روز، در ادامه حرکت شجاعانه مردم قم بود که یکی از حلقه های مهم در تاریخ انقلاب است.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با مرور تاریخ معاصر ایران، اظهار داشت: بررسی  تحلیلی تاریخ معاصر کشور از لحاظ گوناگون حائز اهمیت است. چرا که ایران علی­رغم این که کشوری مسلمان و دارای ظرفیت های بالقوه بود، اما به عنوان یک کشور مهم و تأثیر گذار شناخته نمی شد و آنچه از ایران در افکار عمومی وجود داشت وابستگی و سر سپردگی بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، انقلاب اسلامی ایران را از جمله تحولات مهم قرن بیستم دانست و افزود: وقوع این انقلاب، بسیاری از نظریه پردازان را شگفت زده کرد و لازم است همه کسانی که در این زمینه صاحب نظر هستند به ابعاد و علل وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به برخی تلاش ها برای قرار دادن نام انقلاب اسلامی ایران در کنار سایر انقلاب ها، خاطر نشان کرد: آنچه نظریه پردازان در عمل دیدند با واقعیت ها فاصله داشت، چرا که علت انقلاب در برخی از کشورها فرد، حزب، گروه یا کودتای نظامی بود اما در ایران این گونه نشد و موتور محرکه آن، اسلام و رهبری آن بود.

وی با بیان این که تحولات قبل و بعد از انقلاب نشان داد که دو عامل اصلی، رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، خاطر نشان کرد: به جز رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره)، مذهب و مردم  از جمله عواملی بودند که موجب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم،در ادامه افزود: امام(ره) همچون آفتاب حیات بخشی بودند که درسیاه ترین دوران ستمگری طاغوتیان، بر قلب محرومان نور امید پاشید و مردم را به پیکار به با تاریکی ها برانگیخت و جامعه را از ظلمت به سوی نور هدایت کرد.

وی با تأکید بر این که در مورد امام خمینی(ره) کم گفته و شنیده ایم، اظهار داشت: شناساندن زوایای مختلف روحیه و تفکر امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) از وظایف کسانی است که ایشان را درک کرده اند، چرا که این مرد بزرگ با چپاولگران شرق و غرب مبارزه ای بی امان کرد و جامعه اسلامی را به هویت اصلی خود بازگرداند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) قرآن را از فضای مقبره ها و مجالس ختم، به صحنه زندگی و اجتماع آورد و  مسلمانان را به چنگ زدن به این ریسمان الهی فراخواند و به حمدالله در این 35 سال، جوانان ما در مجامع بین الملی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حادثه مسجد ابوذر تأکیدکرد: خدا را شاکریم فردی جایگزین امام راحل شد که با همان صلابت راه ایشان را ادامه می دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، همچنین به تلاش دشمنان برای سرنگونی انقلاب اسلامی از طریق جنگ و ترور اشاره کرد و افزود: آنها وقتی از این راه­ها به موفقیت نرسیدند از طریق نظامی وارد شدند و با تجیهزات زرهی و اطلاعاتی بلوک شرق و غرب، تلاش کردند این انقلاب نوپا را از بین ببرند.

وی گفت: امروز هم تمام تلاش دشمنان برای محدود کردن جمهوری اسلامی ایران در موضوع فعالیت های صلح آمیزهسته ای بهانه است، چرا که آنها با اسلام و اصل انقلاب مخالفند و از این راه می خواهند نظام ما را از بین ببرند؛ فلذا مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند:"از اول به نتیجه مذاکرات خوشبین نبودم، اما مخالف مذاکره نیستم".

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با خطاب قرار دادن مذاکره کنندگان، اظهار داشت: مذاکره کنندگان ما باید هوشیار باشند و براساس حقوق ملت و رعایت خطوط قرمز نظام به مذاکرات ادامه دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به هشدار رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در طول 20 سال گذشته خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که از طریق فرهنگی، جوانان و خانواده های ما را از هم بپاشد، لذا باید در خصوص فعالیت های فرهنگی هوشیار بود.

 

 



ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, عقیدتی -سیاسی , , :: 21:23 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 960
بازدید ماه : 4033
بازدید کل : 198346
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی