جنگ‌های آینده در اینترنت خواهد بود
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 از چند روز پیش، 

مایکل راجرز به عنوان رئیس جدید سازمان جنجالی ماه‌های اخیر آمریکا یعنی آژانس امنیت ملی NSA برگزیده شد تا بدین ترتیب از این پس، او فرمانده سایبری آمریکا را بر عهده گیرد.

 

 

او جایگزین کیت الکساندر می‌شود که از ماه آینده بازنشسته خواهد شد. الکساندر در دوره مدیریتی خود بدترین بحران جاسوسی در آمریکا را که ناشی از افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره عملیات‌های آژانس امنیت ملی بود، تجربه کرد.

 

 

راجرز فعالیت خود در ارتش آمریکا را به عنوان یک سرباز زمینی دریایی آغاز کرد اما بعدها با گذراندن دوره‌های تخصصی امنیت اطلاعات مخابراتی و جنگ‌های سایبری توانست در این عرصه، در ارتش بالا بیایید.

 

شاید مهمترین نکته‌ای که درباره تفکرات فرمانده سایبری جدید آمریکا باید دانست این است که او معتقد است آینده جنگ‌ها در فضای اینترنت خواهد بود.

او در فوریه 2013 در مصاحبه با مجله فناوری اطلاعات نظامی Military Information Technologyمی‌گوید: «به شبکه (اینترنت)‌ باید به عنوان یک سیستم تسلیحاتی نگاه کرد و ما باید به مبارزه برای حفظ برتری خود در فضای سایبری ادامه دهیم که طبعا سبب تفوق ما در چهار عرصه جنگی دریا، هوا، زمین و فضا خواهد شد.» او نه تنها معتقد است که فضای سایبری پنجمین عرصه جنگی در آینده خواهد بود، بلکه تاکید دارد که پنتاگون باید در تربیت جنگاوران فضای سایبری، سرمایه‌گذاری کند.»

راجرز گفته است: «ما باید نیروی آموزش‌دیده خود در زمینه فضای سایبری و آشنا به جدیدترین فناوری‌ها و پیشرفت‌ها در این عرصه را گسترش دهیم تا بتوانیم مبارزه سایبری در هر نقطه از جهان را عملیاتی کنیم.»

 



ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 تير 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, جنگ سایبری, اینترنت, :: 18:52 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 94
بازدید دیروز : 96
بازدید هفته : 190
بازدید ماه : 3263
بازدید کل : 197576
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی