توافق ارتش و شورشیان سوریه برای ایجاد آتش بس در حومه دمشق
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی‌ استار، در حالی که نمایندگان دولت و مخالفان سوریه از هر گونه پیشرفت در مذاکرات صلح در ژنو ناکام مانده‌اند، ارتش این کشور با 

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در منطقه بابیلا واقع در حومه جنوبی دمشق گزارش دادند که شورشیان و سربازان که همگی مسلح بودند، در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستند. اتفاقی که تا چند روز قبل غیرقابل تصور بود.

این آتش بس، پس از 18 ماه درگیری سنگین در اطراف پایتخت سوریه بین نیروهای دولتی و شورشیان برقرار می‌شود. علاوه بر منطقه بابیلا آتش بس همچنین در مناطق مدامیه، قدسیا، بیت شام، یلدا، بارزه و یرموک نیز برقرار شده است.

این توافق با میانجیگری شخصیت‌ های عمومی به دست آمده است و شامل برقراری آتش بس، لغو محاصره و توزیع غذا در مناطق تحت کنترل شورشیان، تحویل سلاح‌های سنگین گروه‌های مخالف به ارتش و اهتزاز پرچم دولت سوریه است.

بر اساس این گزارش، توافق جدید همزمان در یک پایگاه شورشیان مسلح در شمال شرقی دمشق برقرار خواهد شد و گفت‌وگو‌های برای ایجاد آتش بس در داریا واقع در جنوب غربی دمشق در جریان است.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه که با محافظت نیروهای دولتی از منطقه بابیلا دیدار کرده گزارش داده که ساکنین شعارهای اتحاد سر می‌ دادند.

ارتش سوریه روز گذتشه (دوشنبه) پرچم ملی این کشور را بر فراز شهرداری بابیلا به اهتزار در آورد که یکی از معدود پایگاه های شورشیان در چند ماه اخیر بود که در محاصره نیروهای دولتی قرار داشت.

بر اساس این گزارش، شورشیان با لباس‌های فرسوده نظامی آزادانه در اطراف حاضر و با سربازان ارتش سوریه در حال گفت‌وگو بودند. هیچ صدای تیراندازی و درگیری مشاهده نمی شد.

همزمان با پاکسازی خیابان های بابیلا از آوارهای جنگ توسط بلدوزرها، حسین مخلوف استاندار استان دمشق وعده داد که خدمات عمومی در مناطق اطراف احیا شود. وی ضمن انتقاد از خارجی ها برای دامن زدن به این جنگ، اظهار داشت: " ما می توانیم احساس کنیم که فرزندان این ملت در حال متحد شدن هستند".

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ما ژانویه به خبرگزاری فرانسه گفته بود که برقراری اینگونه آتش بس ها می تواند خیلی مهمتر از ژنو باشد.

 

 



ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1398برچسب:پاتوق جوانان, ارتش, سوریه, گروه های تکفیری, :: 18:43 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 494
بازدید ماه : 4682
بازدید کل : 198995
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی