اگر کودک تان را دوست دارید این کار ضروری را انجام دهید
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، والدین باید کودکان دانش آموز و یا بچه‌های خردسالشان را در صبح کمی زودتر از خواب بیدار کند و با ترتیب یک صبحانه سلامت آن‌ها را تا آخر عمرشان تامین کنند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند دانشمندان با انجام آزمایش ها و مطالعه روی تمام مواد غذایی صبحانه مانند عسل، خرما، شیر، پنیر، کره و مربا دریافتند هیچ کدام به اندازه لقمه نان و پنیر و گردو و حتی به میزان کم و در حد 1 تا 2 لقمه‌ی کوچک انرژی برای کودکان تامین نمی‌کند و این لقمه جادویی باعث افزایش هوش و استعداد در کودکان خواهد شد.

گردو منبعی عالی از انرژِی است که موادمغذی، موادمعدنی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های پرفایده بسیاری در خود دارد.
گردو منبعی بسیار خوب از ویتامین E است، ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محدود در چربی بسیار قوی است که برای حفظ یکپارچگی غشای سلولی غشاهای مخاطی و پوست با محافظت از آن دربرابر رادیکال‌های آزاد مضر اکسیژن لازم است. وهمچنین حاوی ویتامین‌ B، ویتامین B6 و فولات نیز می‌باشد.
گردو منبع بسیار قوی از موادمعدنی مثل منگنز، مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، زینک و سلنیوم می‌باشد.

والدین باید اهمیت صبحانه را برای کودکانشان به قدری مهم و ضروری بدانند که مصرف نکردن آن باعث اختلال در رشد و عقب ماندگی فرزندانشان خواهد شد.

 



ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:پاتوق جوانان, علمی , سلامت, صبحانه, دانش آموزان, :: 23:34 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی