متاسفانه ،سبد کالا رایگان گران تمام شد!
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

به گزارش شریان نیوز، در هفته ای که گذشت، شاید نقل تمام مجالس کشور چیزی نبود جز بحث در مورد سبدکالایی که قرار بود زینت بخش سفره مردم کشور باشد و در نهایت شد نقل مجلسشان!

سبد کالایی که دولت یازدهم به عنوان اولین راهکار اجرایی مهم اقتصادی خود انتخاب کرد و قرار بود عیدی امسال ایرانیان به شمار رود، به گونه ای که کام مردم را در آستانه سال جدید شیرین نماید. اما حواشی بسیار زیاد این سبد کالای به ظاهر رایگان، کام بسیاری از ایرانیان را تلخ کرد. مساله ای که در ابتدای امر عدم برنامه مناسب دولت در بحث حماسه سازی اقتصادی را به چالش کشاند و پس از آن بی برنامگی و عدم توانایی مدیریت کلان دولت در مسایل اقتصادی را آشکار ساخت.

اما مهمترین نکته ای که دولت بیش از هر چیز بر روی آن مانور کرده است و منت آن را بر سر ملت ایران می گذارد، طوری که حتی معاون رییس جمهور با لحنی طلبکارانه بیان نموده اند: هزارمیلیارد سبد کالا دادیم، عذرخواهی هم کردیم، "رایگان" بودن این سبد کالا است.

اما واقعیت تلخی که در خصوص این سبدکالا وجود دارد این است که این سبد کالای "رایگان" نه تنها برای ملت ایران این گونه بیان کردند نبود، که به گران ترین قیمت ممکن به آنها عرضه شد. قیمتی که به رفتن آبروی ملی ایرانیان در سراسر دنیا منجر شد. و مگر نه اینکه "آبرو" سرمایه ای است که با هیچ پولی امکان برگرداندن آن وجود ندارد و بزرگترین سرمایه هر فرد و هر جامعه و ملتی به شمار می رود، آن هم آبروی ملتی که با انقلاب خود نظر تمام دنیا را به خود جلب نموده است. اما دولت تدبیر و امید که با شعار تحول گرایی و اعتدال پای به عرصه گذاشت و تمام مدیران سابق کشور را با عناوین مختلف تحقیر نمود، این بار این تحقیر را به ملت ایران روا داشت و سبد کالایی فراهم دید که به قیمت رفتن آبروی ایران و ایرانی در سراسر دنیا تمام شد.

شاید مرور بر اخبار و عکسهای منتشره سه روز اول توزیع سبد کالا، در هیچ رسانه معتبر بین المللی از قلم نیفتاده باشد و تمام این رسانه ها، با آب و لعاب این تحقیر ملی ایرانیان را پوشش دادند. این امر تا بدانجا پیش رفت که وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه امریکا در سخنانی شرم آور، نه تنها مردم ایران را به"فقرا" تعبیر نمود که بیان کرد "این کمکها به واسطه رفع برخی تحریمهای ایران توسط آمریکا صورت گرفت" و با زرنگی هرچه تمام تر، با سرمایه مردم ایران، برای امریکا و مردمش در سطح دنیا اعتبار خرید، امری که دولت ایران به صورت وارونه انجام داد و با سرمایه ملت ایران بی آبرویی برای ملتش به ارمغان آورد.

این امر نشان دهنده این موضوع است که سبد کالای "ظاهرا رایگان" دولت یازدهم که این روزها ذهن بسیاری از ایرانیان را به خود مشغول کرده است، به طور قعط "گران ترین" کمک رایگانی بوده است که یک دولت به ملتش کرده است. کمکی که به قیمت آبروی مردم ایران رقم خورد، آن هم به سبب بی تدبیری، بی برنامگی و مدعی بودن دولتی که تمام رقبای خود را ناتوان و خود را توانمندترین و بابرنامه ترین دولت ممکن در تاریخ انقلاب می دانسته است.
تمام اینها شاید نشانه ای است برای آنان که می خواهند دولت را برای اقدامات بزرگ بعدی خود محک بزنند. برای اقدامات اساسی ای چون آزادسازی حاملهای انرژی، فاز دوم هدفمند و... که نیاز به مدیریتی کلان تر از موضوع سبدکالا دارد. اما آنچه دولت تدبیر و امید از خود در این موضوع نشان داد، تنها ناتوانی، بی برنامگی و ضعفهایی اساسی بود که کام ملت ایران را بیش از پیش تلخ نمود!


 



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 فروردين 1388برچسب:پاتوق جوانان , اقتصادی, ,سیاسی, سبد کالای دولت, :: 23:32 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 137
بازدید هفته : 412
بازدید ماه : 5160
بازدید کل : 194337
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی