با این توصیه ها مانع از پیشرفت آنفولانزا شوید!
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

مصرف مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛‌ حالت شبه آنفولانزا عموما هنگام تغییر فصل در آستانه شروع فصل زمستان بروز می کند. برای پیشگیری و مقابله با این علائم در مراحل ابتدایی توصیه می شود خوراکی هایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات و لبنیات که حاوی مقدار بالایی ویتامین و ریز مغذی های اساسی برای عملکرد مطلوب سیستم ایمنی بدن هستند حتما در برنامه غذایی گنجانده شوند. مطالعات بسیاری حاکی ازاین است که کمبود یکی از ریز مغذی های روی،‌ سلنیوم،‌آهن،‌ مس،‌ کلسیم،‌ اسید فولیک،‌ ویتامین
A، B6، C ،E2 و E3 موجب عدم فعالیت درست قدرت دفاعی بدن شود. از همین رو بسیار مهم است تا برنامه غذایی متنوعی داشت و به خصوص از مصرف خوراکی های دارای مقدار زیاد اسیدهای چرب ترانس یا اشباع و همچنین قندهای سریع پرهیز شود. خوردن زیاد میوه ها و سبزیجات در همه ایام و به خصوص در حالت شبه آنفولانزا و آغازین بیماری بسیار مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در آنها می توانند با رادیکال های آزاد مقابله کرده و سیستم ایمنی را تقویت کنند.
گنجاندن سیر و پیاز در وعده های غذایی ؛ خوراکی هایی با خواص ضد میکروبی
مواد غذایی مختلف به خصوص سیر و پیاز حاوی مواد ضد میکروبی است که به مبارزه با علائم شبه آنفولانزا کمک می کند. آلیسین که ترکیبی با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی است در سیر به وفور وجود دارد. برای کسب تمام مزایای این ماده، باید روزانه مقدار زیادی بین 4 یا 5 حبه مصرف شود. سیر همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و در نتیجه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. پیاز نیز حاوی آلیسین است که همان خواص ضد باکتری و ضد قارچی سیر را دارد. علاوه بر این دارای آنتی اکسیدانی از خانواده فلاونوئیدها به نام کوئرستین است که مسئول رنگ میوه ها و سبزیجات محسوب می شود.
خوردن غذاهای مقوی و سوپ مرغ
به طور حتم غذا یکی از عوامل مهم بهبود سریع تر حالت شبه آنفولانزاست. همچنین باید هر فرد بزرگسال به اندازه کافی معادل 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابد. علاوه بر اینها سوپ مرغ غذایی مقوی است که معروفیت آن به خاطر تاثیر مثبت در بهبود این علائم بیماری است. تحقیقات نشان می دهد بعضی ترکیبات آن خاصیت ضدالتهابی دارند که سبب کاهش شدت بیماری می شوند.
ورزش برای دفع مواد سمی
فعالیت جسمانی می تواند سبب بهبود علائم سرماخوردگی و انفولانزا شود البته در صورتی که خفیف بوده و فقط در قسمت های سر و شانه ها احساس شود. همچنین، یک دوره ورزشی با شدت کم یا متوسط می تواند به تسکین دردهای گردن،‌ برطرف شدن سینوس ها و بازشدن مجاری تنفسی کمک کند. مطالعات نشان می دهند که پیاده روی بهبود سریع تر بیماری را بدون نیاز به مراجعه به پزشک را در پی دارد. فعالیت ورزشی در حد متوسط سیستم ایمنی را تقویت می کند که در نتیجه به مقابله با عفونت ها کمک خواهد کرد. با این حال در صورت تب، دردهای عمومی ماهیچه ای، سرفه های شدید و مشکلات تنفسی باید از ورزش اجتناب کرد.
مقابله با علائم شبه آنفولانزا به کمک داروهای گیاهی
داروهای گیاهی که به بهبود این علائم کمک می کنند متعددند. ژینسینگ،‌ بومادران و آویشن بعضی از این گیاهان هستند که برای تسکین طبیعی ناراحتی هایی مانند سرفه،‌ آبریزش و احتقان بینی به کار می رود. ژینسینگ به خصوص برای تحریک سیستم ایمنی، کاهش خستگی و تقویت حالت شادابی بسیار مفید است. بومادران نیز برای تقویت بدن کاربرد دارد. خواص آرام بخشی که در درمان سرفه و التهاب مجاری تنفسی مؤثر است سبب شهرت آویشن در بهبود علائم بیماری های فصل سرما شده است.
منبع:
www.Passportsante.net



ارسال شده در تاریخ : جمعه 29 آذر 1387برچسب:پاتوق جوانان , علمی ,آنفولانزا, , :: 16:46 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 184
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 633
بازدید ماه : 4821
بازدید کل : 199134
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی