دریادار سیاری:سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیروی دریایی ارتش، سند افتخار ما است
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از دو کتاب «اطلس عملیات‌های ماندگار» و «راز مروارید» و نیز سرود نیروی دریایی ارتش ایران که در حوزه هنری برگزار شد. گفت: متاسفانه اقدامات نیروی دریایی به درستی انعکاس پیدا نکرده است اما سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیروی دریایی ارتش، سند افتخار ما است.
 وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه اقدامات نیروی دریایی به درستی انعکاس پیدا نکرده است، افزود: اگر نتایج عملیات مروارید را بررسی کنید، می‌بینید که هر بخشی از این نتایج این عملیات همچون انهدام نیروی دریایی عراق، محاصره دریایی عراق، نشان دادن سیادت ایران بر دریای خلیج فارس و ... می تواند یک کتاب باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به اسکورت کشتی‌های تجاری یا کاروان‌ها در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس 10 هزار کشتی تجاری اسکورت شده و به بندر خارک و امام(ره) رسیدند و واردات و صادرات در آن دوران ادامه داشت و اگر این اسکورت‌ها انجام نمی‌شد، کشورمان با قحطی مواجه می‌شد. همچنین حماسه 34 روز مقاومت خرمشهر و بسیاری از عملیات های دیگر در افتخارات ارتش ایران ثبت شده است.
وی اظهار داشت: اغلب عملیات‌های نیروی دریایی برای مردم بازگو نشده است. در واقع اصحاب رسانه، دوربین‌های مستند نگاران، نویسندگان و حتی مردم عادی در عملیات‌هایی مانند عملیات مروارید حضور نداشته‌اند و در مجموع کسانی به غیر از کارکنان و رزمندگان نیروی دریایی ارتش حضور نداشتند که بتوانند این وقایع را برای مردم منعکس کنند. البته بسیاری از وقایع نیز به علت طبقه بندی داشتن اسناد در آن مقطع مخفی و غیر قابل بازگو بودند.
دریادار سیاری با تاکید بر این که اسناد نیروی دریایی ارتش نشان می‌دهد چه افتخاراتی داشته است، اظهار کرد: سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیروی دریایی ارتش نیز به نوعی سند افتخار است. اما در طول این سال‌ها کمترین فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها و رمان‌ها درباره نیروی دریایی ساخته شده است. البته در حوزه سینما فیلمنامه های بسیاری برای تولید وجود دارد، اما به دلیل هزینه بالای ساخت فیلم در محیط دریا، اغلب کارگردانان و تهیه کنندگان از تولید چنین آثاری صرف نظر کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به در دست تولید بودن 30 جلد کتاب تاریخ دفاع مقدس از نگاه نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: هدف از نگارش مستندات و خاطرات رزمندگان نیروی دریایی ارتش از دوران دفاع مقدس این است که نخست مردم بدانند در حوزه دریا در دوران جنگ چه وقایعی رخ داده و همچنین کسانی که در نیروی دریایی خدمت می‌کنند و یا می‌خواهند خدمت کنند بدانند برای شهدا، جانبازان و ایثارگران نیروی دریایی چه اتفاقاتی رخ داده است و بدانند این راه پر افتخار را چگونه باید ادامه دهند.
سیاری با اشاره به انتشار و رونمایی کتاب‌های «اطلس عملیات‌های ماندگار» و «راز مروارید» گفت: ارزش و جایگاه کاری که در حوزه کتاب های نیروی دریایی  ارتش انجام شده بسیار بالا است. این کتاب ها گنجینه بی نظیری است که در اختیار اهل فن قرار می‌گیرد.
 محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری نیز در آغاز مراسم رونمایی از این آثار، ضمن ابراز خرسندی از انتشار دو اثر مکتوب و سرود تازه با موضوع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: خوشحالیم به قول‌هایی که طی چند سال اخیر داده ایم پایبند بودیم. البته حوزه هنری با همکاری نیروی دریایی ارتش موفق شده تا این آثار را منتشر کند و امیدوارم در ادامه نیز، پروژه‌های ادبی مرتبط با نیروی دریایی را با موفقیت به سرانجام برسانیم.
مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اعلام این خبر که 12 کتاب از نیروی دریایی ارتش در دست آماده‌سازی است، عنوان کرد: نوشتن بعد از جنگ در دنیا یک سنت است. بعد از آن که سربازها به خانه هایشان می‌روند و تانک‌ها و توپ‌ها با لوله‌های سرد بازمی گردند، افرادی که جنگ را تجربه کرده‌اند قلم و کاغذ بر می‌دارند و می‌نویسند که بر آنها چه گذشته است.
 




ارسال شده در تاریخ : 1 بهمن 1395برچسب:, :: 19:55 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 1016
بازدید ماه : 4089
بازدید کل : 198402
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی