مروری بر کارنامه رئیس‌جمهور آمریکا؛
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

۸ سال جنگ‌افروزی به نام صلح/ کشتار غیرنظامیان به اسم قانون!/ اوباما چند غیرنظامی را کشت؟

دموکرات‌ها ادعا می‌کنند اوباما در تمام ۸ سال گذشته، دست به جنگ‌افروزی نزده و عملیات‌های نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان و به ویژه کشتار غیرنظامیان را محدود کرده است. ادعایی که آمار و مستندات، خلاف آن را ثابت می‌کند.

۸ سال جنگ‌افروزی به نام صلح/کشتار غیرنظامیان به اسم قانون!/اوباما چند غیرنظامی را کشت؟
 
 باراک اوباما در حالی کاخ سفید را ترک می‌کند که سرمست از «صلح» و «جهان بهتر» است. دموکرات‌ها ادعا می‌کنند اوباما در تمام ۸ سال گذشته، دست به جنگ‌افروزی نزده و عملیات‌های نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان و به ویژه کشتار غیرنظامیان را محدود کرده است. ادعایی که آمار و مستندات، خلاف آن را ثابت می‌کند. پنهان‌کاری و فریب‌کاری اوباما سبب شده ما چیزی از خشونت آمریکایی‌ها در دوران اوباما ندانیم.
 
ادعای اوباما: محدود بودم!
پس از گفته‌های ترامپ در مورد نابود کردن گروه‌های تروریستی با عنوان «جهنمی بدتر از آنچه تاکنون با چشم دیده‌اند» و احیای برنامه‌های غرق مصنوعی در مقابله با مظنونین احتمالی، اوباما در گزارشی درباره دیدگاه‌های دولت خود در خصوص موانع و قوانین محدودکننده اقدامات نظامی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا سخن گفت. او در بخشی از این گزارش ۶١ صفحه‌ای، پس از انتقاد از دادرسی مظنونین به تروریسم در دادگاه‌های غیرنظامی، به طور مفصل موانع قانونی و محدودیت‌های رئیس جمهور آینده در شکنجه کردن بازداشت‌شدگان را تشریح کرد. بر اساس گفته او لایحه مصوب کنگره در سال ۲٠٠١ در مورد وقایع ١١ سپتامبر، به دولت آزادی کامل نمی‌دهد تا مظنونین تروریست و خطرات بالقوه را در هر کجا که یافت، بکشد.  
 در این گزارش تلاش شده است تا از اقدامات اوباما حمایت گردد و اقدامات او را بیشتر از محدودیت‌های دولتش نشان دهد. این گزارش، تنها چند هفته قبل از واگذاری دولت به ترامپ و تحویل میراث اوباما در بمباران هفت کشور به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین (اقدامی که از نظر قانونی هیچ توجیهی ندارد)، یک زندان مشغول به کار در گوانتانامو، منتشر شده است. در تابستان گذشته، کاخ سفید بخشنامه‌ای داخلی صادر کرد و در آن، حملات بیرون از میدان جنگ را آزاد کرد و دستور داد تا متخصصین برآورد تلفات احتمالی پیشبرد این برنامه را تخمین بزنند. دستوراتی که به گفته رئیس سازمان سیا، «جان برنان» (John Brennan)، می‌تواند با یک اشاره قلم رئیس جمهور بعدی لغو گردد. 
 
۸ سال جنگ‌افروزی به نام صلح/کشتار غیرنظامیان به اسم قانون!/اوباما چند غیرنظامی را کشت؟ 
 
 



ارسال شده در تاریخ : 26 دی 1395برچسب:, :: 19:35 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 455
بازدید ماه : 4643
بازدید کل : 198956
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی