سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه را چه کسی طراحی می‌کند؟
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

مقابله با داعش، همکاری با روسیه، لغو برجام، انتقال سفارت امریکا از تلاویو به قدس اشغالی، حل مسئله فلسطین و... اما درست پس از پیروزی، لحن و برخی وعده های انتخاباتی ترامپ توسط مشاورانش تغییر و یا حتی کان لم یکن تفسیر شده است.


ترامپ
 
 سیاست های ترامپ در خاورمیانه چگونه خواهد بود و  چه کسی آن را طراحی میکند؟

هنوز برای پیش بینی سیاست ها و رفتارهای ترامپ در خاورمیانه، بسیار زود است. اما چند نکته در این زمینه قابل بیان است:

 
از جمله وعده های انتخاباتی ترامپ عبارت بود از: مقابله با داعش، همکاری با روسیه در مسائل خاورمیانه، لغو برجام، انتقال سفارت امریکا از تلاویو به قدس اشغالی، حل مسئله فلسطین و اسرائیل!، اخراج مسلمانان و مهاجران غیرقانونی از امریکا و.. اما درست پس از پیروزی، لحن و برخی وعده های انتخاباتی ترامپ توسط مشاورانش تغییر و یا حتی کان لم یکن تفسیر شده است.


در میان مشاوران ترامپ، فردی که بیش از دیگران در مسائل خاورمیانه رشته سخنگویی را در دست گرفته، ولید فارس، Walid Phares  مشاور لبنانی تبار ترامپ است. او تحلیلگر سابق فاکس نیوز و NBC و یک مسیحی مارونی، با گرایش های ناسیونالیسم شدید عربی، دشمنی سرسخت با ایران و حزب الله لبنان و یک اسلام ستیز معروف است که از 1990 تاکنون به امریکا مهاجرت کرده و در حوزه «تروریسم» کار میکند. فارس به اذعان خودش نقش مهمی در جلب حمایت #اعراب آمریکا برای رأی دادن به ترامپ داشته و پس از انتخابات، رسما به سمت مشاور امور سیاست خارجی ترامپ منصوب شده است.

 
مصاحبه های اخیر وی با رسانه های عربی حاوی چند محور برجسته است:
 
۱- ترامپ با جهان عرب از جمله مصر، اردن، شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورها ارتباط برقرار خواهد کرد تا ائتلافی شاید شبیه به ائتلاف ناتو با آن‌ها تشکیل دهد!
 
۲- ترامپ، شورای همکاری خلیج فارس را از "دو خطر تروریسم و مداخله ایران" محافظت خواهد کرد!
 
۳- ترامپ در مناطق تحت سیطره دولت سوریه و حمایت روسیه، با روسیه توافق خواهد کرد. و به روسیه فشار خواهد آورد تا ایران و حزب الله از سوریه خارج شوند!
 
۴- ترامپ برجام را لغو یا با مذاکره مجدد! اصلاح خواهد کرد، او قانونا مجاز به چنین کاری است، چراکه توافق هسته‌ای با ایران، از سوی اعضای شورای امنیت امضا شده نه از سوی کنگره.
 
۵- ترامپ بدنبال اخراج فلسطینیان از کرانه باختری و غزه به عنوان راه حل مسئله فلسطین است. موضوعی که خود وی در مصاحبه ای رسما اعلام کرد و راه حل مضحک کوچاندن 4 میلیون فلسطینی در جزائر کارائیب را مطرح کرده است.
 

جمع بندی: مشاوران ترامپ به دنبال ایجاد ائتلافی اسرائیلی- عربی - روسی علیه ایران و جبهه مقاومت در منطقه هستند. برای منطقه ای امنتر برای وهابیت، اسرائیل و امریکا. دشمنی امریکا فقط صریح تر شده است.




ارسال شده در تاریخ : 5 آذر 1395برچسب:, :: 20:6 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 350
بازدید ماه : 5098
بازدید کل : 194275
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی