پس لرزه‌های پیروزی ترامپ/ آیا ساعت صفر تشکیل دولت عبری نزدیک است؟
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

فعالان سیاسی مبارزه انتخاباتی «دونالد ترامپ» و نامزدهای احتمالی کابینه وی برای در دست گرفتن سمت های کلیدی دولت آمریکا از اظهارت ضدفلسطینی ترامپ خطرناک تر هستند، چرا که بیشتر آنها از حامیان سرسخت صهیونیست‌ها و جناج افراطی راست اسرائیل هستند.


 
ترامپ و نتانیاهو 
 
روزنامه «السفیر» در مقاله ای تحلیلی به قلم هانی الامصری به بررسی پیامدهای منفی حضور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید بر آینده فلسطین پرداخت و نسبت به کافی نبودن تجربه وی در حوزه سیاست اظهار نگرانی کرد؛ چرا که احتمال می‌رود ترامپ سیاست‌های دیکته شده اطرافیانش را - که جزو حامیان سرسخت صهیونیست‌ها هستند- بدون چون و چرا بپذیرد.  
 
قضاوت در خصوص راهیابی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید و تأثیر مستقیم او بر مسئله فلسطین زود هنگام است؛ چرا که وی تا چندی پیش خارج از سیستم سیاسی آمریکا فعالیت داشته و همچنان چشم انداز واضحی از خود در این زمینه ارائه نداده است. از طرفی با توجه به تناقض‌گویی‌های این رئیس‌جمهور منتخب و حواشی وی، طی مبارزات انتخاباتی نمی‌توان اظهارات آنها را اساس قضاوت صحیح قرار داد. علاوه بر این ترامپ فردی نژادپرست و دمدمی مزاج است؛ اما با این شرایط، همچنان اصرار دارم خوانشی اولیه جهت عملکردهای احتمالی رئیس جمهور منتخب امریکا داشته باشم گرچه میدانم پس از انتقال کامل  قدرت به ترامپ و تعیین کابینه توسط وی، این بررسی و تحلیل من، به احتمال زیاد دچار تغییرات متعددی خواهد شد.
 
اگر بخواهیم مواضع ترامپ را در طول مبارزه انتخاباتی ریاست‌جمهوری بررسی کنیم، خواهیم دید که فاصله زمانی بین مواضع اولیه ترامپ در خصوص حق فلسطینی‌ها جهت دستیابی به حقوق مسلمشان، تا تغییر ریشه‌ای مواضعش و سخن گفتن از تعهدش برای انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و همچنان عدم اجازه جهت تشکیل دولتی فلسطینی که از آن به «دولت تروریستی» یاد کرد چند صباحی بیشتر طول نکشید. ترامپ در ادامه تنها راه موجود برای حل اختلافات بین اسرائیل و فلسطین را مذاکرات دو جانبه بدون دخالت و دیکته کردن راهکار از سوی دیگر کشورهای خارجی توصیف کرد که همین امر باعث می‌شود صهیونیست‌ها طبق این اصل که «اسرائیل تنها دولت دموکرات خاورمیانه است» و با «دشمنی و نفرت» کشورهای منطقه احاطه شده است، کنترل کامل این مذاکرات را در دست بگیرند. در اینجا لازم است این نکته را نیز متذکر شد که ترامپ طی مبارزه انتخاباتی خود با افتخار از ازدواج دختر خود با یک شخص یهودی و داشتن یک نوه یهودی زاده در آینده نزدیک سخن گفت. وی همچنین بارها به پروژه شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها در مناطق اشغالی اشاره کرده و آن را حق مسلم و مشروع صهیونیست‌ها توصیف کرده است.
 

 




ارسال شده در تاریخ : 5 آذر 1395برچسب:, :: 20:6 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 510
بازدید ماه : 4698
بازدید کل : 199011
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی