جدید ترین دستاوردهای نزاجا عملیاتی شد
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

به گزارش مشرق، «ربات مسلح نذیر 4*4»، «بلدوزر کنترل از راه دور» و «سامانه دود چند پارامتری ستار» جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش صبح امروز(دوشنبه) باحضور سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده این نیرو عملیاتی شدند.
 
ربات مسلح نذیر 4*4 قابلیت کنترل از راه دور و برنامه ریزی جهت انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی، توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط موشک ضد زره یا تیربار 12/7 م م دارد. شعاع عملکرد عملیاتی این ربات مسلح بدون سرنشین 2 کیلومتر  است.
 
بلدوزر کنترل از راه دور نیز طراحی شده توسط کارکنان مبتکر گروه 433 مهندسی رزمی شمال غرب نزاجا است که قابلیت‌های کنترل از فاصله 1500 متر، قابلیت پاکسازی میادین مین، کنترل تمامی فرامین به وسیله اپراتور از راه دور در مناطق عملیاتی، انجام کلیه عملیات مهندسی با قابلیت انعطاف بالا، نصب بر روی کلیه بلدوزرها بدون ایجاد تغییر در فرامین و استفاده از تجهیزات داخلی با طراحی و فناوری بومی را دارد.
 
سامانه دود چند پارامتری ستار نیز توانایی مختل نمودن سامانه‌های لیزری، پوشش بصری در هنگام عملیات‌های عقب روی تاکتیکی و واکنش سریع، قابلیت مختل نمودن دوربین‌های حرارتی و قابلیت ساخت و به کارگیری در ابعاد مختلف بنا بر نیاز عملیاتی دارد. طراحی و ساخت این سامانه کاملا بومی بوده است.
 
منبع: دفاع پرس



ارسال شده در تاریخ : 19 آبان 1395برچسب:, :: 21:24 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 262
بازدید ماه : 5010
بازدید کل : 194187
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی