چرا مدال‌آوران المپیک، مدال‌هایشان را به دندان می‌گیرند؟
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندین اکسپرس؛ افرادی که مسابقات المپیک را از نزدیک تماشا کرده باشند، متوجه شده اند که بسیاری از ورزشکاران پس از پیروزی در رشته ورزشی خود و کسب مقام، مدال هایشان را به دندان می‌گیرند. این اقدام به دلیل تاریخی جالب و قدیمی در خصوص خاصیت طلا انجام می شود.
 
یک واقعیت مشخص در خصوص مدال های طلای المپیک، طلا نبودن کامل آن‌ها است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سی ان ان، مدال های طلای المپیک در واقع از 494 گرم نقره و 6 گرم طلا ساخته شده اند. آخرین باری که مدال طلای کامل در مسابقات المپیک به ورزشکاران اهدا شد، مربوط به المپیک 1912 سوئد می شود. 
عمل گاز گرفتن مدال ها، از روشی برای بررسی واقعی بودن طلا ریشه گرفته است. فلز طلا به گونه ای است که در صورت خلوص کامل، در صورت گاز گرفته شدن اثر دندان بر روی آن می‌ماند. این روش در گذشته برای بررسی خلوص طلا مورد استفاده قرار می گرفته است. 
اکنون با گذشت سال ها از زمان استفاده از این روش برای تشخیص خلوص طلا و در حالی که ورزشکاران اهمیت چندانی به جنس مدال هایشان نمی‌دهند، آن ها همچنان برای ثبت خاطرات خود در مقابل دوربین ها مدال هایشان را زیر دندان می گذارند.



ارسال شده در تاریخ : 6 شهريور 1395برچسب:, :: 22:32 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 342
بازدید ماه : 5090
بازدید کل : 194267
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی