چهار چربی خوردنی
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

افراد چاق همیشه یادآور رژیم های سرسخت و ضد چربی هستند. ولی به راستی آیا گونه ای از چربی هم وجود دارد که برای بدن انسان مفید باشد؟ جواب مثبت است، این ۴ ماده را بخورید که برایتان مفید است.

 ۱- شکلات تلخ

5-healthy-fats-you-need-02-sl.jpg

تقریبا نیمی از شکلات را چربی اشباع نشده تشکیل می دهد. ولی شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد که فشار خون را پایین می آورد و از قلب محافظت می کند.

 ۲-ماهی

5-healthy-fats-you-need-03-sl.jpg

غذاهای دریایی دارای امگا-۳ می باشند، که بهترین نوع چربی برای قلب و عروق محسوب می شود. مصرف ماهی به صورت ۲ وعده در هر هفته می تواند خطر حمله قلبی را تا ۳۶٪ کاهش دهد.

 ۳-زیتون

5-healthy-fats-you-need-04-sl.jpg

زیتون و روغن زیتون، هر دو حاوی مقادیر زیادی از چربی اشباع نشده اند و روغن زیتون پایه واساس رژیم مدیترانه ای محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که زیتون می تواند از قلب در مقابل حملات حفاظت کند و به بدن در مقابله با دیابت کمک کند.

 ۴-کره بادام زمینی و خشکبار

5-healthy-fats-you-need-05-sl.jpg

مصرف روزانه کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به نوع دوم دیابت را تا ۲۱٪ کاهش دهد، با این حال تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه خشکبار می تواند خطر بروز حمله قلبی را تا ۳۵٪ کاهش دهد.




ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:پاتوق جوانان , مطالب علمی, چربی های مفید, غذای سالم, زیتون, ماهی, :: 23:22 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی