پیامدهای مرگ ملا اختر منصور رهبر طالبان
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

هرچند برخی معتقدند ملا اختر سال گذشته کشته شده است، به هر حال مرگ رهبر طالبان در صورت تایید، پیامدهایی بر طالبان و افغانستان خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که با کشته شدن ملا اختر منصور جریان طالبان تضعیف و تقسیم شده و گروه تروریستی داعش جایگزین طالبان گردد.

 ادعای مقامات امریکایی و سپس مقامات امنیتی افغانستان مبنی بر کشته شدن ملا اختر منصور، با وجود تکذیب پاکستان و طالبان، توسط یکی از فرماندهان ارشد شبه نظامیان طالب تایید شد.
البته گروه طالبان واکنش خاصی نشان نداده و مولوی مجاهد سخنگوی طالبان، خبر کشته شدن ملا اختر را رد می کند، اما به نظر می رسد کشته شدن سرکرده طالبان افغان نزدیک به واقعیت باشد؛ به ویژه که شبکه های اجتماعی روز یکشنبه تصویری از جسد رهبر طالبان را منتشر کردند و وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اختر منصور در ساعات پایانی شامگاه جمعه گذشته در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین نظامیان این کشور در منطقه ای دور افتاده نزدیک مرز پاکستان و افغانستان کشته شده، است. «عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان  نیز مدعی است که ملا اختر منصور در خاک پاکستان هدف حمله قرار گرفته است.

پیامدهای مرگ ملااختر منصور



ارسال شده در تاریخ : 5 خرداد 1395برچسب:, :: 19:31 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 990
بازدید ماه : 4063
بازدید کل : 198376
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی