کسانی که دیروز می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم، اول انقلاب می‌گفتند به ارتش نیاز نداریم.

 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین تجهیزات و سلاح‌های نیروی زمینی ارتش با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور روحانیت و در راس آنها حضرت امام خمینی (ره)، حضور گسترده و میلیونی مردم و پیوستن بدنه ارتش به انقلاب از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پیوستن بدنه ارتش به انقلاب یک اتفاق نبود بلکه ریشه در باورهای بدنه ارتش داشت، افزود: افرادی مثل شهید صیاد شیرازی، نامجو، کلاهدوز و آبشناسان جزو بدنه ارتش بودند که در دفاع مقدس رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند، ارتش را اداره کرده و به مقابله با ضد انقلاب رفتند.

پوردستان خاطرنشان کرد: دشمن از روز اول نمی‌خواست انقلاب اسلامی در ایران پا بگیرد اما بدنه ارتش به عنوان بازوی مسلح نظام انجام وظیفه می‌کرد.

ضد انقلاب دنبال خلع سلاح نظام بود و شعار انحلال ارتش را می‌داد. برخی از مسوولان هم ناآگاهانه بر این باور بودند که نیازی به ارتش نیست و می‌گویند که ما F14 نمی‌خواهیم. همانهایی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم همان زمان می‌گفتند که ارتش نمی‌خواهیم.

فرمانده نیروی زمینی در ادامه با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) بر ضرورت وجود ارتش پی بردند و مخالف انحلال ارتش بودند، افزود: با حمایت‌های امام (ره) ارتش جانی دوباره گرفت و همان روزهای اول به مقابله با ضد انقلاب رفت و 2 هزار شهید هم تقدیم کرد. همچنین ارتش به تشکیل سپاه کمک کرد و در طول دوران دفاع مقدس هم 48 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی با اشاره به تقدیر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب از نیروی زمینی گفت: این تقدیرها مدال‌های افتخار ارتش هستند. اکنون نیز ارتش این آمادگی را دارد که در هر نقطه‌ای که فرمانده کل قوا مصلحت بداند ورود کند و از نظام و انقلاب دفاع کند.

پوردستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که اکنون با چهره‌ای جدید از تهدیدها به نام جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم، اظهار کرد: دشمن به دنبال سازماندهی و تجهیز گروهک‌های تروریستی است و ما موظفیم خود را متناسب با این فضا آماده کنیم که البته در این زمینه هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل یگان‌های واکنش سریع، تشکیل مدرسه تک تیرانداز، ارتقاء ظرفیت تحرک، تهیه تجهیزات مورد نیاز، ارتقاء ظرفیت بالگردی و مسلح کردن بالگردها به موشک‌های مورد نیاز و رصد تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و سلاح‌های گروهک‌های تروریستی و تهیه تجهیزات متناسب برای مقابله با این گروهک‌ها بخشی از اقدامات نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدها و جنگ‌های نیابتی است.

ا:




ارسال شده در تاریخ : 30 فروردين 1395برچسب:, :: 20:45 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 902
بازدید ماه : 3975
بازدید کل : 198288
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی