ایران در برابر حمله دست بسته نخواهد بود / ناوهای روسیه آرایش جنگی گرفته اند
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

آمریکا پاسخ سختی دریافت خواهد کرد

بروجردی در بیان واکنش ایران به حمله احتمالی به سوریه گفت: مواضع ایران نسبت به مقاومت، حزب الله و بقیه گروههای مقاومت، همچنین سوریه به عنوان محور پشتیبان مقاومت، برای تمام دنیا مشخص است، لذا ایران در برابر حمله غیرقانونی، غیرمنطقی و چالش آفرین به سوریه دست بسته نخواهد بود، از هم‌پیمانان خود در منطقه حمایت می کنیم و بی‌تفاوت نیستیم، اما طراحی نحوه عکس العمل با نظامیان است.

آمریکاییان در افغانستان و عراق حضور دارند، افکار عمومی منطقه نسبت به این حرکت آمریکا حساس است، اقدام مردم عراق در قبال سازمان تروریستی منافقین دولتی نبود با این حال عظیم بود، آمریکا ممکن است از مردم منطقه جواب سختی دریافت کند، لذا کنگره و دولت آمریکا باید این موضوع را در نظر بگیرند، لذا غیر قابل کنترل بوده و ممکن به شد به منافع آمریکا ضربه بزند. بحران سوریه با بحران عراق و افغانستان کاملا متفاوت است.

بستن تنگه هرمز از گزینه‌های روی میز است        

برئجردی در پاسخ به پرسشی پیرامون بستن تنگه هرمز به روی شناورها توسط ایران گفت: ما علاقمند به بسته شدن تنگه هرمز نیستیم، ولی در شرایط بحران تمام گزینه ها می تواند روی میز قرار داشته باشد، در صورت اشتباه محاسبه توسط آمریکا ابعاد آن روشن نخواهد بود.

واکنش حزب الله قابل پیش‌بینی نیست

علاء الدین بروجردی با اشاره به کارنامه حزب الله لبنان در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی، افزود: حزب الله دارای ویژگی های خاص و تشکیلات نظامی و سیاسی پیچیده ای است، لذا نمی توان عکس العمل آن را در قبال بحران سوریه پیش بینی نمود، این جنبش بر اساس واقعیتهای موجود اقدام می کند، کارنامه جنبش حزب الله برای قضاوت، کافیست. توانمندی و تاثیرگذاری آن در تحولات منطقه برای تحلیلگران آشکار است. حزب الله با دقت تحولات را رصد می کند، باید در عمل منتظر پاسخ حزب الله بود.

وی ابراز امیدواری کرد که "مشاوران اوباما اطلاعات درستی در اختیارش قرار دهند تا تصمیم اشتباهی اتخاذ نکند" و افزود: رئیس جمهور آمریکا باید در نظر بگیرد که موقیعت سوریه با عراق و افغانستان متفاوت است، از جمله هم مرزی با سرزمینهای اشغالی و احتمال عکس العمل حزب الله و آسیب پذیری رژیم صهیونیستی، و احتمال مورد هدف قرار گرفتن نقاط حساس؛ چرا که شلیک موشک راحت و آسان است.

دستیابی تروریست ها به فن آوری ساخت تسلیحات شیمیایی

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه با اشاره به بازدیدش از مجروحان شیمیائی در بیمارستان دمشق، گفت: مطمئنا همپیمانان آمریکا در منطقه (تروریست های سوری) از گاز شیمیایی سارین در تسلیحات دست ساز استفاده کرده اند. قرار گرفتن فناوری ساخت سلاح شیمیائی برای تروریست ها به معنی تهدید آمریکا، اروپا و تمام بشریت است، چون می توانند در خانه تیمی در اروپا یا هر جای دیگر سلاح شیمیائی بسازند.

وی تصریح کرد: امیدواریم آمریکا با حمله به سوریه، "دچار اشتباه اصلی نشود ... چون تبعات جنگ قابل پیش‌بینی نیست". بروجردی افزود: اگر مراکز حساس رژیم صهیونیستی مانند کارخانه مواد شیمیائی مورد اصابت قرار بگیرد، هزاران نفر جان خود را از دست می دهند و سرزمین های اشغالی دیگر جای سکونت نخواهد بود.

مسئولیت تاریخی کنگره آمریکا

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود، از کنگره آمریکا خواست "به مسئولیت تاریخی خود عمل کند و تحت فشار دولت قرار نگیرد" و ابراز امیدواری کرد پرونده سوریه به عنوان یکی از مهمترین پرونده های منطقه با تدبیر، درایت و منطق بسته شود.

وی  در مورد سفر حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه به روسیه برای بررسی بحران سوریه گفت: ما بارها با مسئولان عالی رتبه روسیه درباره بحران سوریه مشاوره کرده ایم و این مشاوره ها همچنان ادامه دارد ... سفر معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به روسیه حلقه ای از سلسله مشاوره های تهران و مسکو است.

روسیه، عاملی بازدانده در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا

وی روسیه را عامل بازدارنده در مقابل زیاده خواهی و بحران آفرینی آمریکائی ها دانست و درباره احتمال وقوع جنگ گفت: مخالفت چینی ها با حمله به سوریه از گذشته جدی تر شده است. منافع اقتصادی چند صد میلیاردی آمریکا با چین و قرار گرفتن چین در جبهه مقابل آمریکا، باید تغییراتی را در تصمیم گیری های اوباما و هیئت های حاکم آمریکا ایجاد کند. آلمان و ایتالیا به عنوان هم پیمانان نزدیک آمریکا همچنین درصد قابل توجهی از افکار عمومی آمریکا، سرزمین های اشغالی و اروپا مخالف حمله به سوریه هستند.

آمریکایی‌ها به دنبال اعاده حیثیت

بروجردی در مورد مذاکرات جفری فلتمن معاون بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با مقامات ایرانی در تهران، گفت: ابعاد خطرناک حمله آمریکا به سوریه برای فلتمن که یک شخصیت آمریکائی است، تشریح شد. من معتقدم که آمریکائی ها به دنبال یک نوع بازسازی حیثیتی برای خود هستند. آمریکا بیش از 2 سال است اعلام می کند بشار اسد باید برود، اما بشار محکم ایستاده است. آمریکا پول های میلیاردی عربستان و قطر را هزینه می کند و سلاح های مختلفی برای تروریست ها در سوریه می فرستد و تروریست های زیادی به سوریه اعزام می کند.

وی افزود: آمریکا بیش از 10 پایگاه آموزشی و عملیاتی در اردن دایر کرده است و از خاک ترکیه نیز استفاده می کند. همه این امور نشان می دهد که آمریکا از همه ظرفیت های خود در منطقه استفاده کرده، اما بشار اسد قوی تر از گذشته ایستاده است و گروه های تروریستی در حال تحمل شکست های بیشتری هستند. اشتباه آمریکا در اینجاست که تصور می کند ترمیم وجهه اش با حمله نظامی به سوریه امکان پذیر است، در حالی که تنها با حمایت از برقراری صلح در سوریه می تواند حیثیت از دست رفته اش را بازیابد.

آمادگی نظامی ایران در آستانه حمله به سوریه

بروجردی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی نظامی ایران برای مقابله با تجاوز احتمالی به سوریه، گفت: نظامیان برای هر گزینه ای، احتمالاتی را پیش بینی می کنند و نقشه عملیاتی را در اختیار دارند.

 



ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1387برچسب: پاتوق جوانان , سیاسی , تحولات منطقه,ایران , حمله , اسرائیل , آمریکا , بروجردی , :: 23:40 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 979
بازدید ماه : 4052
بازدید کل : 198365
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی