انتقادات تند روحانی به شورای نگهبان
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، در انتقاداتی خطاب به شورای نگهبان قانون اساسی اظهارداشت: کسی که می‌خواهد نماینده مجلس شورای اسلامی شود البته که باید به دین، اسلام متعهد باشد و التزام به قانون اساسی و ولایت داشته باشد و این از بدیهیات است، اما محیط زیست، صنعت، توسعه کشور، حل بیکاری و رکود نمی‌شود و آیا همه مشکلات کشور همین است؟



روحانی ادامه داد: یعنی امیرالمؤمنین(ع) وقتی حاکمی را در یک منصب قرار دهد، فقط به نماز شب آن فرد یا اینکه اول وقت در مجلس حاضر می‌شود و یا اینکه زکات چگونه داده است، توجه می‌کرد؟ و فقط صداقت و ایمان بود؟ یا کارآمدی و کاربلدی فرد، توان اداره و مدیریت و فهم فرد را از جامعه نیز درنظر می‌گرفت؟

وی ادامه داد: قنبر پاک، متدین و مخلص و چرا امیرالمؤمنین قنبر را فرماندار یا استاندار نکرد؟ در حالی که سیاستمداری را فرستاد و حتی ایرادی هم که به وی داشت، به وی عتاب می‌کرد و نامه می‌نوشت و گاهی امیرالمؤمنین برای حل برخی مشکلات پیچیده افرادی را انتخاب می‌کرد که انسان تعجب می‌کند و این تعجب به خاطر آن است که انسان به همه زوایا آشنا نیست وگرنه مشخص است کار امیرالمؤمنین معلوم است که درست است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین مشاهده کردند که در فارس شلوغ است و کسی نمی‌تواند اداره کند و سیاستمدار پخته‌ای را و برخی مواقعی تا حدی قابل قبول بود زیادبن ابی را استاندار فارس کرد که وی پدر عبیدالله‌بن زیاد بود، اما الان دولت یک همچنین فردی را قرار دهد، چه می‌شود؟ حالا آن امیرالمؤمنین با آن عظمت، بضاعت و مقام و سیاست است ما کجا و او کجا؟ ما باید خاک پایش را توتیای چشم کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: چرا در انتخابات آدرس غلط به مردم می‌دهیم و چرا دو اصل را چسبیده‌ایم و بقیه اصول را کنار قرار داده‌ایم. این افراد می‌خواهند در مجلس چه کنند؟ باید بهترین‌ها را به مجلس بفرستیم و در این شرایط منطقه و سیاست پیچیده جهانی و این دولت که با معضلاتی عجیب و غریبی روبه‌رو شده‌اند و کشورهایی که امروز با نفت اداره می‌شوند چه وضعی دارند؟

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ارزش پول کشورهایی که با نفت اداره می‌شوند به کجا رسیده است و تورم در آنها چگونه است و تورم هنگامی که از 200 درصد به 300 درصد برسد این مربوط به کشورهای نفت‌خیز است، بنابراین کار بزرگی است و همه دارند تلاش می‌کنند و در این شرایط که امروز موضوع اشتغال برای ما اصل است، باید افراد شایسته را به مجلس بفرستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عمل مسئولین به مر قانون تصریح کرد: همانطور که رهبری گفتند باید مر قانون انجام شود نه اینکه مر سلیقه انجام شود و من نمی‌دانم در این قانون اساسی، یهودی‌ها و زرتشتی‌ها هرکدام نماینده خود را دارند و این خیلی خوب است، اما مگر ما چند یهودی و زرتشتی در کشور داریم، حال جناحی که در این کشور جمعیت 7 یا 10 میلیونی دارد ما قانون اساسی را چگونه تفسیر می‌کنیم و چگونه اجرا می‌کنیم؟ چرا که اسم مجلس خانه ملت است و این خانه یک جناح نیست، بنابراین بگذاریم مجلس آینه ملت باشد.

روحانی تصریح کرد: در میان همه احزاب و جناح‌ها مردم باید تلاش کنند که بهترین را انتخاب کنند و مجریان باید دقت کنند چارچوب قانونی جامعه را رعایت کنند، چرا که معیار قانون است و بدانیم اداره کشور از آن ملت ایران است.

روحانی با بیان اینکه صاحب این کشور مردم هستند و ولی نعمت ما مردم هستند، تصریح کرد: هیچ مقامی بدون رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم مشروع نخواهد بود و همه رأی می‌خواهند و اگر این اصل را همه قبول داریم، کار بزرگی در پیش داریم و بزرگترین کار سیاست داخلی دولت یازدهم در 7 اسفندماه رقم می‌خورد و کارکرد سیاسی این دولت مشخص می‌شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دو انتخابات بسیار عظیم و بزرگ داریم،‌مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که از اهمیت بالایی برخوردار است و فکر می‌کنم اولین بار است که این دو انتخابات با هم برگزار می‌شود، اما اینکه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هر دو در یک روز انتخابات انجام شود، برای اولین بار است که صورت می‌گیرد و مجلس دهم و خبرگان پنجم با هم برگزار می‌شود. همه باید دست به دست هم دهیم.

روحانی تصریح کرد: من امروز نمی‌خواهم حرف تلخ بزنم، نگذارید امید مردم ناامید شود و همه تلاش کنید شور و نشاط و امید مردم افزایش یابد و آن نکته‌ای که رهبری فرمودند که همه به پای صندوق های رأی بیایند و رأی دهند، اگر کسی با نظام مسئله دارد این مسئله ملی است و همه به پای صندوق آرا بیایند و ما باید زمینه امید شور و رقابت را ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور افزود:‌ مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح و اگر قرار است یک جناح باشد و یک جناح نباشد، انتخابات نمی‌خواهد همه آنها به مجلس بروند.

روحانی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و وزارت کشور، دولت، شورای نگهبان همه باید کمک کنند که امید و رقابت در کشور باشد و کشور از آن همه جناح‌ها است و مجلس از آن همه است و همه جناح‌ها باید در آن حضور داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: ما به عنوان دولت اعتدال که باید قانوناً بی‌طرف باشیم، اما دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند و این آرزوی ما است اما قانوناً‌ و عرفاً حق مداخله نداریم و باید تلاش کنیم انتخابات سالم برگزار شود و به هر حال همه جناح‌ها باید بتوانند نمایندگان خود را به مجلس بفرستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه احراز صلاحیت واقعی از آن ملت ایران است، خاطرنشان کرد: این ملت بزرگ ایران است که پای صندوق‌های رأی می‌آید و مردمند که اصلح را برمی‌گزینند و انتخاب می‌کنند و در همه جای دنیا سیستم‌ها و فیلترهای نظارتی وجود دارد و باید قید شود چرا که فیلترهای نظارتی اکثراً از طرف خود احزاب است و بهترین فیلترها را می‌گذارند تا بهترین آدم‌ها را معرفی کنند و به کارآمدی، به صالح بودن فرد توجه می‌کنند.

روحانی گفت: قانون اساسی کشور ما اداره کشور را به سمت حزب نبرده است، باید بر روی آن فکر شود و دموکراسی بدون حزب نمی‌تواند موفق باشد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم که بهترین‌ها را برگزینیم و قانون اساسی می‌گوید دولت مجری انتخابات است،‌ وزارت کشور مجری انتخابات است و ناظر بر انتخابات را شورای نگهبان می‌داند. بنابراین باید دقت شود چراکه این مرزها به هم نزدیک می‌شوند و مخلوط می‌شوند و بهترین راه، امروز هنوز هم گفت‌وگو، رایزنی، مذاکره، مشورت است.

روحانی خاطرنشان کرد: من هم از وزیر کشور و هم از وزیر اطلاعات خواسته‌ام که اولاً کاملاً با شورای نگهبان همکاری کنند و از دو ماه پیش تأکید کردم و همین امروز هم از آنها می‌خواهم رایزنی‌های خود را ادامه دهند و البته از طرف من معاون اول نیز رایزنی‌هایی را با شورای نگهبان شروع کرده است.

روحانی گفت: امیدواریم همانطور که همیشه با خردورزی و اعتماد به حق و ایمان به خدا، چرا که دین مان را برای دنیای کسی نمی‌توانیم بفروشیم و خدای نکرده مصالح کشورمان را بفروشیم. هیچ کس دنبال این نیست و ما می‌خواهیم اخلاق حاکم باشد و این انتخابات خیلی مهم است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نباید به سمت حذف دیگری برویم و آبروی افراد را برای اینکه خودمان پیروز شویم ببریم، این نمی‌ارزد و با قانون و اخلاق سازوگار نیست هر کسی صلاحیت خود را بیان کند و برای تخریب دیگران اقدام نکند و این دولت نه طرفدار حزب و جناح خاص یا کاندیدای خاصی است.




ارسال شده در تاریخ : 5 بهمن 1394برچسب:, :: 22:56 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 471
بازدید ماه : 4659
بازدید کل : 198972
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی