بازتاب گسترده قطع روابط محور ارتجاع عرب با ایران +تصاویر
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

پس از رایزنی سعودی‌ها با همراهان‌شان در محور ارتجاع عرب و پرداخت دلارهای نفتی به برخی از آنها، بحرین و سودان، به ترتیب نخستین و دومین کشورهایی بودند که پس از رژیم سعودی، روابط سیاسی با ایران را قطع کردند که این تحولات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، یک روز پس از قتل شیخ شهید نمر باقر النمر و اقدام مشکوک عده‌ای در حمله به سفارت خالی عربستان (بدون تدابیر حفاظتی از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی) شرایط به‌ گونه‌ای دیگر رقم خورد. به آتش‌ کشیده‌ شدن ساختمان سفارت به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد و شهادت رهبر شیعیان عربستان به حاشیه رانده شد.

همین اتفاق به بهانه‌ای تبدیل شد تا سعودی‌ها که با سیل انتقادات در جهان اسلام و فضای بین‌الملل مواجه بودند، با تغییر موضع به شاکی پرونده تبدیل شوند. عادل الجبیر یک روز پس از حادثه، در نشست خبری اعلام کرد روابط دیپلماتیک با ایران را قطع می‌کند و به مقامات سفارت ایران 48 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

پس از آن، سعودی‌ها رایزنی با همراهانشان در جبهه ارتجاع عرب را آغاز کردند. بحرین طبیعتا اولین کشوری بود که پس از عربستان روابط سیاسی با ایران را قطع کرد. سودان هم سومین کشوری بود که به تبعیت از سعودی، سفیر ایران در خارطوم را اخراج کرد. امارات هم اعلام کرد سطح روابط با ایران را به کاردار کاهش می‌دهد.




ارسال شده در تاریخ : 18 دی 1394برچسب:, :: 18:43 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 929
بازدید ماه : 4002
بازدید کل : 198315
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی