قهرمانی نیروی زمینی ارتش در مسابقات چوگان کشور
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

ر چهارمین دوره مسابقات چوگان قهرمانی کشور «جام ورزش» که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، تیم چوگان نیروی زمینی ارتش به مقام قهرمانی دست یافت.

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=4a81a246-c70f-4267-9da2-78f51407637a

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اصغر ناظری، مدیر باشگاه سوارکاری و چوگان نیروی زمینی ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آجا با اعلام خبر فوق افزود: در فینال این دوره از مسابقات که روز گذشته (ششم آبان) با همت فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران و در محل باشگاه سوارکاری شهدای تهران برگزار شد؛ تیم چوگان نیروی زمینی ارتش پس از یک رقابت سخت و فشرده موفق شد تیم چوگان «خرگوش دره» را با اقتدار شکست داده و به مقام نخست این دوره از رقابتهای سراسری چوگان کشور      دست یابد.

ناظری همچنین گفت: در این دوره از مسابقات که از جمله مهمترین رقابت های ورزش چوگان در کشور محسوب می شود پنج تیم برتر رشته چوگان از 27 مهر تا ششم آبان ماه جاری تحت نظارت فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران به رقابت پرداختند و در پایان تیم نیروی زمینی ارتش پس از کسب 8 دوره قهرمانی پی در پی برای نهمین بار به مقام نخست این دوره از مسابقات دست یافت.

ناظری در ادامه افزود: ورزش چوگان که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین دارد، یکی از قدیمی ترین رشته هایی است که در ارتش به عنوان مشق رزم و با هدف حفظ و ارتقای آمادگی های جسمی و روحی سربازان از قدیم الایام به صورت حرفه ای انجام می شده و تنها در دوران دفاع مقدس و به دلیل عدم شرایط لازم برای اجرای آن به مدت 8 سال متوقف شد. اما در سال 1375 و در پی دستور مقام معظم رهبری در خصوص احیای ورزش چوگان این رشته مهم ورزشی در کشور و بویژه در ارتش جمهوری اسلامی ایران که خواستگاه آن محسوب می شود مجداد تشکیل و احیا گردید.

مدیر باشگاه سوارکاری و چوگان نیروی زمینی ارتش با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به توسعه ورزش چوگان از جمله اینکه فرمودند: «دنبال ورزش هایی بگردید که بومی ما است و مردم از آن خبر ندارند، مثلا ورزش چوگان که ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد و اصلا جزئی از ملیت ما است» افزود: در حال حاضر توسعه ورزش سوارکاری و چوگان در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری شده و به عنوان یکی از دروس شاخص تربیت بدنی در سطح دانشگاه های افسری آجا در کنار رشته های تیراندازی و شنا به صورت حرفه ای تدریس می شود. لذا امیدواریم با برگزاری این گونه رقابتها و مسابقات، رشته ورزشی بومی و اصیل چوگان، هم در سطح ارتش و نیروهای مسلح و هم در سطح کشور و استان های مختلف در آینده نزدیک تبدیل به یک رشته ورزشی پایه و پرطرفدار شود.




ارسال شده در تاریخ : 12 آبان 1394برچسب:, :: 21:0 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 314
بازدید ماه : 5062
بازدید کل : 194239
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی