بمب ۵۰۰ پوندی نهاجا + تصاویر
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی


رزمایش دو روزه نهاجا دارای ویژگی‌های خاصی بود که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
 
بمب  ۵۰۰ پوندی نهاجا + تصاویر

 

به گزارش افکارخبر

، رزمایش دو روزه نهاجا در منطقه عمومی اصفهان در حالی به پایان رسید که نهاجا به گفته امیر سرتیپ خلبان "علیرضا برخور" به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.


رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 5، صبح شنبه  با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب(ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز و در ظهر روز یکشنبه خاتمه یافت.
 


در این رزمایش، هواپیماهای جنگنده  "سوخو24 " با شعاع و بُرد عملیاتی بلند، "اف 4"، "اف 5 "، "میگ 29"، "اف 14"، هواپیماهای سوخت رسان "بوئینگ 707 و 747"، انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای "سی 130" حضور داشتند.



بمب‌های 500 پوندی

**عملیات انجام شده در رزمایش نهاجا

در رزمایش فداییان حریم ولایت عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی، استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز "فکن"، "ای اس آر"، "پی آی آر"، "کورس"، "گلاید" و انواع سامانه های تاکتیکی "سیار" و "اپروچ"، مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک، انجام عملیات تاکتیکی در حوزه پست فرماندهی، واکنش سریع در بحران، عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش، تمرین عملیات بُرد بلند جنگنده ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با بکارگیری پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده با موفقیت انجام شد.



بمب‌های 500 پوندی

انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین با استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری،  تلویزیونی، حرارتی و راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر اهداف محقق شده در این رزمایش بود.



**امیر روز خوش: اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم خواهند شد

البته قبل از شروع روز دوم رزمایش امیر سرتیپ "مسعود روزخوش" سخنگوی پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت در درباره برنامه‌های رزمایش نهاجا و امکان انجام سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" اظهار داشت: سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز دوم رزمایش همچنین انهدام اهداف زمینی با "هواپیماهای بمب‌افکن بردبلند" انجام خواهد شد و اهداف مشخص واقعی را از بین خواهیم برد.

سخنگوی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت تصریح کرد: در روز دوم رزمایش همچنین در حوزه جنگ الکترونیک و سیستم‌های اخلالگر تمریناتی در نظر گرفته شده و سطح وسیعی از تجهیزات الکترونیکی در روز دوم رزمایش استفاده خواهد شد.

 
وی افزود: در این رزمایش کوبندگی، حجم آتش و محیط رزمایش مهم بوده و اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم  خواهند شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش گفت: کلیه عملیات انجام شده از سوی نهاجا در این رزمایش و به خصوص در روز دوم اعم از کشف اهداف، رهگیری و انهدام آن‌ها به صورت مستقل انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بررسی همتاسازی و آموزش کادر جوان در روز دوم رزمایش خاطرنشان کرد: تجهیزات استفاده شده در روز دوم رزمایش از سوی متخصصین نهاجا بهینه‌سازی شده است.



**انهدام پایگاه‌های از پیش تعیین شده از سوی بمب افکن‌های نهاجا

در روز دوم رزمایش  اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی ازجمله  "صاعقه"، "اف 4 "، "اف 5 "، "سوخو 24 "، "اف 14 " و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت داشتند. خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های بهینه سازی شده و هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادار زن و نقطه زن با موفقیت پایگاه‌ها و زیر ساخت‌های شبیه سازی شده را منهدم کردند.


بمب‌های 500 پوندی


بمب‌های 500 پوندی
عملیات فِلر ریزی همراه با سکوت کامل رادیویی، عملیات مقابله با تک شیمیایی و میکروبی، عملیات امداد و نجات در منطقه عمومی رزمایش، بار ریزی تاکتیکی و چتر ریزی به کمک هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه سنگین، پرتاب موفقیت آمیز بمب‌های 500 پوندی ، انهدام پهپادهای مهاجم در منطقه عمومی رزمایش، رزم هوایی "میگ 29 " و "f14" در قالب کشور دوست و دشمن، مورد اصابت قرار گرفتن باندهای هوایی فرضی توسط هواپیماهای "صاعقه" و انهدام نهایی پست‌های فرماندهی با جنگنده "F7" ، فرود موفقیت آمیز چتربازان "تیپ 65 نوهد" در منطقه رزمایش، پرواز عملیاتی اسکادران جنگنده راهبردی "سوخو 24"، انجام ماموریت‌های رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های "F5"، "میگ 29" و "صاعقه" علیه مواضع از پیش تعیین شده و انجام عملیات‌های انهدام اهداف زمینی با بمب‌افکن‌های راهبردی "سوخو 24" و "F4" با حمل انواع موشک‌های بهینه شده ساخت متخصصین و دانشمندان نهاجا از اقدامات موفقیت آمیز نیروی هوایی ارتش در رزمایش فداییان حریم ولایت بود.



بمب‌های 500 پوندی

بمب‌های 500 پوندی

در دومین روز از پنجمین رزمایش هوایی "فداییان حریم ولایت"، اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب‌ها و راکت‌های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.



****مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره رزمایش چه گفتند؟

**ابراز رضایت فرمانده نهاجا از رزمایش

امیرسرتیپ خلبان  "حسن شاه صفی" فرمانده نیروی هوایی ارتش ازعملکرد یگان‌های شرکت کننده در زمایش ابراز رضایت کرد.



**نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:  امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است

آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با حضور در جمع فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده در رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش های نیروهای مسلح علاوه بر نمایش قدرت بازدارندگی نیز ایجاد می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به رصد دشمنان و عملیات روانی آنها برای مقابله با اقتدار روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از راهبردهای مقابله با دشمن و به رخ کشیدن اقتدار نیروهای مسلح، برگزاری رزمایش است و انشاءالله نیروی هوایی با انجام موفق این رزمایش بزرگ و دشمن شکن بار دیگر توانمندی و آمادگی بالای خود را به جهانیان ثابت می کند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رزمایش ها یکی از پایه های امنیت کشور هستند افزود: امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است که حاصل تجربیات گرانبهای 8 سال دفاع مقدس، خلاقیت و ابتکار نیروهای جوان و متعهد این نیرو در ساخت، تولید و تأمین تجهیزات پیشرفته و مورد نیاز این نیروی الهی است.



**امیر برخور: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش دست یافتیم/تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل رزمایش

امیر سرتیپ  "علیرضا برخور" جانشین فرمانده  نهاجا  با تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل خبری رزمایش نیروی هوایی ارتش و ضمن تشکر از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به خاطر پوشش به هنگام رزمایش فدائیان حریم ولایت گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در پوشش خبری رزمایش نهاجا داشتند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش فدائیان حریم ولایت 5 دست یافتیم.





بمب‌های 500 پوندی
**رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در منطقه رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی حضور یافته بود، گفت: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با دفع شر دشمنان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان فرمودند، تنها راه دفع شر استکبار و سلطه گران، ایستادگی و مقاومت است و یکی از راه های این ایستادگی، توان رزمی نیروهای مسلح ما می باشد و الحمدلله امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توان رزمی بسیار بالایی برخوردار هستند.
     
 

**جانشین فرمانده کل ارتش: تمام اهداف طراحی شده با موفقیت انجام شد

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" جانشین فرمانده کل ارتش درباره رزمایش اظهار داشت: تمام برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش همانگونه که طراحی شده بود به خوبی و با دقت بسیار بالا توسط تیزپروازان نیروی هوایی در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت به مورد اجرا گذاشته شد.  

وی ادامه داد: اینگونه رزمایشها و برنامه های تمرینی با توجه به تغییراتی که در مقابله با تهدیدات ایجاد می شود با برنامه ریزی گسترده و هدفمند انجام می شود تا آموزشها، تاکتیکها و تجهیزات در یک میدان عمل نزدیک به میدان عمل واقعی مورد آزمایش عملیاتی قرار گیرد و متناسب با تهدیدها ارتقا یابد و فرماندهان، مسئولان و کارکنان این نیروی الهی، دانش و علم روز را برای اداره این نیرو در اختیار دارند.



بمب‌های 500 پوندی



**حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت: این رزمایش یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را تداعی می کند

حجت الاسلام والمسلمین "احمد جلیلی صفت"، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با حضور در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت نهاجا گفت: این رزمایش یاد و خاطره حماسه های بی نظیر تیزپروازان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس را تداعی می کند.

وی افزود: امروز بحمدلله با ابتکار و خلاقیت هایی که عزیزانمان در نهاجا دارند، این رزمایش با برخورداری از سطح کیفی مطلوب به انجام رسید.

جلیلی صفت همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی هوایی ارتش، امروز از آمادگی بسیار بالایی در دفاع از حریم مقدس کشور برخوردارند و الحمدلله این اقتدار و توانمندی روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت می باشد.
 

**نهاجا در دفاع از کیان کشور جدی است

رزمایش نهاجا که با ویژگی‌های خاصی همچون سایر رزمایش‌های فداییان حریم ولایت همراه بود با موفقیت انجام شد و  نشان داد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ حریم هوایی، دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و  پشتیبانی از نیروهای دیگر آجا همچون نزاجا، نداجا و پدافند هوایی جدی است.




ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:پاتوق جوانان , ارتش, نیروی هوایی, :: 21:28 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 932
بازدید ماه : 4005
بازدید کل : 198318
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی