پوشش سراسری بیانات مقام معظم رهبری
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

پیام صریح از ایران/ آمریکا هیچ جایگاهی در ایران نخواهد داشت
 
 
این اظهارات نشان می دهد او از اجازه دادن به مجلس ایران برای بررسی و به رأی گذاشتن توافق حمایت می کند. اما بیانات او نسبت به حمایت خود او از توافق شواهدی به دست نمی دهد.
 
 
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رسانه های جهان به طور گسترده بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پوشش دادند.

 


خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) در خبری با عنوان "رهبر عالی ایران می گوید سرنوشت توافق هسته ای هنوز نامعلوم است" نوشت: «این اظهارات از سوی [آیت الله] خامنه ای که در همه مسایل کشوری حرف آخر را دارد، نشان می دهد او از اجازه دادن به مجلس ایران برای بررسی و به رأی گذاشتن توافق حمایت می کند. اما بیانات او نسبت به حمایت خود او از توافق شواهدی به دست نمی دهد. [آیت الله] خامنه ای خود به صورت علنی موافقت یا مخالفتی اعلام نکرده است. اما بارها از مذاکره کنندگان هسته ای اعلام حمایت کرده است.»

 

 

 

 

خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس (UPI) در خبری که با عنوان "هیچ جای پایی برای آمریکا مجاز نیست، این گفته رهبر عالی ایران است" منتشر کرد نوشت: «در شرایطی که شرکت های نفتی کمین کرده اند، رهبر عالی ایران گفت هیچ پایگاهی برای آمریکا در دوران پساتحریم وجود نخواهد داشت.»

 

 

 

 

خبرگزاری انگلیسی رویترز (Reuters) در خبری با عنوان "ایران همچنان به روی نفوذ آمریکا بعد از توافق بسته است: [آیت الله] خامنه ای" نوشت: «بیشتر تحلیلگران احتمال رد توافق از سوی [آیت الله] خامنه ای را در صورت تصویب کنگره آمریکا پایین می دانند، اما [آیت الله] خامنه ای همواره این نظریه را که توافق می تواند باعث سازش میان جمهوری اسلامی با دشمن اصلی او ایالات متحده از زمان انقلاب 1979 شود رد کرده است.»

 

 

"حسین رسام" مشاور سابق ایران در وزارت خارجه انگلیس در گفتگو با این خبرگزاری رویترز گفت: «[آیت الله] خامنه ای می خواهد توافق با آمریکا را منحصراً هسته ای نگه دارد. او از تجاوز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پس از توافق نگران است. او از این نگران است که تعامل با اقتصاد بین الملل می تواند باعث آسیب پذیری ایران و احتمالاً منتهی شدن به سرنگونی شود.»

 

 

 

 

رویترز می نویسد: «شرکت های آمریکایی برخلاف رقبای اروپایی خود به علت نگرانی مقامات ایرانی از نفوذ آمریکا، علاوه بر بقاء تحریم های اقتصادی غیرهسته ای آمریکا، همچنان در تلاش برای پیدا کردن جای پایی در ایران باقی مانده اند.»

 

 

همچنین "سارا دایان" تحلیلگر "گروه مشاوره خطر" (RiskAdvisory) مستقر در لندن به رویترز گفت: «بدون توجه به عملیاتی شدن یا نشدن توافق، زمان بسیار طولانی طول خواهد کشید که کسب و کارهای آمریکایی کاملاً در ایران امکان عملیاتی شدن پیدا کنند.»

 


پایگاه خبری بلومبرگ (Bloomberg) در خبری با عنوان "[آیت الله] خامنه ای گفت مخالفت ها در ایران و آمریکا بر سرنوشت توافق هسته ای سایه انداخته" نوشت: رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای نسبت به اجرایی شدن توافق هسته ای به علت مخالفت ها در خانه و در آمریکا ابراز تردید کرد.

 

بلومبرگ اضافه کرد: «درحالی که [آیت الله] خامنه ای پیش از این از مذاکره کنندگان ایرانی حمایت کرده است، از موافقت علنی با مفاد توافقنامه خودداری کرده است.»

 

 

 

 

پایگاه آمریکایی واشنگتن اگزمینر (WashingtonExaminer) در خبر خود که با عنوان "[آیت الله] خامنه ای: ایران به پس زدن آمریکا ادامه خواهد داد" منتشر کرده می نویسد: اظهارات آیت الله علی خامنه ای در دیدار با علما و خبرگزاری ها، جدیدترین علامتی است که نشان می دهد توافق 14 ژوئیه هنوز به گرم شدن روابط در عرصه خصومت گسترده تر مابین آمریکا و ایران - حداقل به صورت علنی - نینجامیده است.»

 

 

 

 

آروتز شوا (ArutzSheva) پایگاه رادیو سراسری رژیم صهیونیستی، در خبری با عنوان "[آیت الله] خامنه ای: با توافق یا بی توافق، ایران، در را به روی آمریکا خواهد بست" با "خصومت آمیز" خواندن این سخنان، نوشت: «رهبر عالی ایران حرف از عادی سازی روابط با آمریکا بعد از اجرای توافق را رد کرد.»

 

 

 


روزنامه وال استریت ژورنال (WSJ) نوشت: «این اظهارات بازتاب دهنده ناخشنودی صداهای فوق محافظه کار داخل نظام سیاسی و دینی ایران نسبت به توافق و نقش رهبری آمریکا در مذاکره برای رسیدن به آن است. آمریکا متحدی نزدیک برای شاه ایران بود که سرنگونی او در 1979 به تأسیس جمهوری اسلامی انجامید.»

 

 


 

 

پایگاه آمریکایی بلیز (Blaze) در عنوان خود با تأکید بر این که "رهبر عالی ایران تصویب شدن توافق را زیر سؤال برد... البته تأیید توسط ایران" نوشت: «همزمان با بحث و جدال نمایندگان آمریکا برسر تصویب یا رد توافقی که رئیس جمهور اوباما پیشگام آن شده است، رهبر عالی ایران روز دوشنبه هشدار داد که توافق می تواند از سوی ایران رد شود.»

 

 

 

 

همچنین رسانه های مختلف جهان از جمله شبکه خبری فاکس نیوز (FoxNews)، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (JPost)، پایگاه خبری پولیتیکو (Politico)، خبرگزاری شینهوای چین (Xinhua)، خبرگزاری ترند آذربایجان (Trend)، و خبرگزاری هندوآسیای هند (IANS) نیز در خبرهای خود به بیانات رهبر معظم انقلاب پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 




ارسال شده در تاریخ : 10 شهريور 1394برچسب:, :: 22:53 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 539
بازدید ماه : 4727
بازدید کل : 199040
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی