احکام سنگین قضایی برای حامیان رئیس جمهور سابق
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 
     

به گزارش سرویس بین الملل جام، دادگاهی نظامی در مصر ۵۲ عضو حزب اخوان‌المسلمین را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرد. ارتش مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، یکی از اعضای اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم شده است.

 

دادگاه نظامی مصر روز سه شنبه (۳ سپتامبر / ۱۲ شهریور) اعلام کرد، یکی از اعضای اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم شده است. ۵۱ عضو دیگر اخوان‌المسلمین به ۵ تا ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اند. بر طبق اعلام دادگاه نظامی مصر، سه عضو اخوان‌المسلمین به ۱۵ سال زندان و ۴۸ عضو دیگر به پنج تا ده سال زندان محکوم شده‌اند. در همین حال ۱۲ نفر از متهمان نیز بر اساس رای دادگاه تبرئه شدند.

اتهام اصلی این افراد حمله به سربازان ارتش و آتش زدن کلیساها در شهر سوئز در جریان اعتراضات به برکناری مرسی در ماه اوت عنوان شده است.

به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، ارتش مصر پیش تر اعلام کرده بود که ۱۱ تن از اعضای اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم شده‌اند. این خبر زمان کوتاهی پس از انتشار آن از سوی ارتش اصلاح شد.

 

احکام دیروز دادگاه نظامی مصر، نخستین محکومیت صادر شده برای اعضای اخوان‌المسلمین از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر توسط ارتش است.

 

برکناری مرسی در سوم ماه ژوئیه توسط ارتش به رویارویی میان هواداران اخوان‌المسلمین، اصلی‌ترین حزب حامی مرسی با مخالفان وی و نیروهای امنیتی منجر شد. هواداران مرسی خواهان بازگشت وی به قدرت هستند و می‌گویند تا آن زمان دست از اعتراضات خود نخواهند کشید.

 

درگیری‌ها در ماه گذشته (۱۴ اوت) زمانی اوج گرفت که نیروهای امنیتی به مراکز تجمع هواداران مرسی، از جمله در میدان رابعه عدویه یورش بردند. برچیدن کمپ هواداران مرسی در میدان رابعه عدویه قاهره در میانه ماه اوت، به کشته شدن دست‌کم ۹۰۰ نفر و دستگیری ۲۰۰۰ نفر از وابستگان اخوان‌المسلمین منجر شد.

 

گفته می‌شود، اعضای اخوان‌المسلمین که روز گذشته در دادگاه محاکمه شدند، در جریان درگیری‌ها در همان روز با حمله به سربازان ارتش هفت تن از آنان را زخمی کرده‌اند و تجهیزات نیروهای پلیس را به آتش کشیده‌اند.

 

تاکنون بیش از دو هزار نفر از اعضای اخوان‌المسلمین دستگیر شده‌اند؛ بخش قابل توجهی از رهبری این حزب نیز در میان دستگیرشدگان هستند.

 

محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین و دو تن از جانشینان وی به اتهام "تحریک به آشوب و خشونت" همانند محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در بازداشت به سر می‌برند. دادستانی قاهره یکشنبه (اول سپتامبر / ۱۰ شهریور) اعلام کرد، محمد مرسی نیز به اتهام "خشونت و تحریک به قتل معترضان" محاکمه می‌شود.

 




ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب: پاتوق جوانان, سیاسی, رئیس جمهور, مرسی,اخوان المسلمین , مصر ,, :: 22:14 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 79
بازدید هفته : 1005
بازدید ماه : 4078
بازدید کل : 198391
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی