رهبر انقلاب، از زحمات و مجاهداته و صادقانه و مجدانه‌ی تیم هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند.
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب

 رهبر  انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راه‌گشای امیر مؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه‌ی روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه‌ی مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج‌البلاغه‌ی مولای متقیان، چنین پشتوانه‌ای را فراهم می‌سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در ابتدای این دیدار درباره‌ی نتایج مذاکرات هسته‌ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ی تیم هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند.
ایشان سپس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.
رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، ۴مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می‌گذارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «توصیه‌ی حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل» و «مهار کردن نفس در مقابل همه‌ی شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه‌ی خودسازی به مالک اشتر نگاشته‌اند.
قضاوت منصفانه درباره‌ی مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.



ارسال شده در تاریخ : 2 مرداد 1394برچسب:, :: 12:19 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 199
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 484
بازدید ماه : 5232
بازدید کل : 194409
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی