روسیه ایران را به قطع همکاری‌های نظامی تهدید کرد!
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

 

در شرایطی که انتظار می رود با شکل گیری تهدید مشترک علیه ایران و روسیه در منطقه که به سبب طرح آمریکا برای حمله به سوریه به وجود آمده، همکاری میان دو کشور تقویت شود، دولتمردان مسکو روند غیرمنتظره ای را آغاز کرده اند. پس از انتشار خبر مربوط به اوراق کردن «اس 300»های ایرانی، این بار یک مقام روس ایران را به قطع همکاری های نظامی تهدید کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری «ریانووستی»، معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشته تا زمانی که ایران شکایت خود درباره قرارداد «اس 300» را پس نگیرد، روسیه درباره هیچ قرارداد دفاعی دیگری با ایران مذاکره نخواهد کرد.

«دیمیتری راگوزین»، معاون نخست وزیر روسیه که مسئولیت صنایع دفاعی و فضایی روسیه را نیز بر عهده دارد، در این زمینه اظهار داشته: «هرگونه مذاکره ای تنها زمانی ممکن خواهد بود که روند شکایت های موجود علیه روسیه متوقف شود».

با این حال، وی تأکید کرده حتی در صورتی هم که روسیه همکاری دفاعی با ایران را از سر بگیرد، به شدت به هنجارهای حقوقی بین المللی پایبند بوده و تحریم های بین المللی وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران را رعایت خواهد کرد.

وی گفته: «ما هرگز از حد و مرزهای مشخص شده در فهرست تحریم ها گذر نکرده ایم؛ اما آماده ایم تا در چارچوب همکاری های قابل قبول نظامی و فنی، با ایران به همکاری بپردازیم». وی همچنین ابراز امیدواری کرده دولت جدید ایران نسبت به تقویت روابط با روسیه اقدام کند.

ریانووستی می نویسد یک منبع در سفارت ایران در مسکو در واکنش به این سخنان راگوزین گفته ایران تنها زمانی به پیشنهادات مسکو پاسخ می دهد که از طریق کانال های رسمی دیپلماتیک ارائه شده باشد. این منبع گفته: «رسانه های جمعی زمینه مناسبی برای گفت و گوهای سیاسی نیستند. بر این اساس، ما منتظریم که طرف روس پیشنهادات خود را به طور رسمی ارائه دهد».

قرارداد خرید سامانه‌های موشکی «اس ۳۰۰»‌ میان ایران و روسیه، در سال ۲۰۰۷ بسته شد. با این حال، روسیه در سال ۲۰۱۰ به بهانه تحریم‌های وضع شده مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، قرارداد را ‌‌یکجانبه لغو کرد. در پی این کار، ایران ضمن شکایت از روسیه به مجامع بین‌المللی، درخواست غرامت چهار میلیارد دلاری کرد. از آن زمان تاکنون، دولت روسیه درصدد بوده تا به هر طریق ممکن، ایران را به صرف نظر از شکایت خود وادار کند.

دو روز پیش نیز یک مقام ارشد صنایع نظامی روسیه مدعی شد «اس 300»های تولید شده برای ایران، به طور کامل اوراق شده و از میان رفته است و دیگر چیزی برای تحویل به ایران وجود ندارد.

 




ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:اتوق جوانان, ایران , روسیه , همکاری نظامی , موشک اس 300, :: 10:41 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 447
بازدید ماه : 5195
بازدید کل : 194372
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی